Hyundai i10 otrzymuje nagrodę ICOTY
Czy nagroda przyznawana w Indiach może być prestiżowa? Okazuje się, że tak. Od dwóch lat wyróżnienie to jest na rynku indyjskim wyznacznikiem jakości, który kształtuje opinię nabywców, producentów oraz ekspertów motoryzacyjnych. ICOTY to najbardziej pożądana na rynku indyjskim nagroda, którą przyznają przedstawiciele wszystkich liczących się magazynów motoryzacyjnych takich, jak: Autocar India, Auto India, Business Standard Motoring, Car India, Overdrive oraz Top Gear.
01.05.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:28
Nagrodę przyznaje się biorąc pod uwagę takie parametry, jak: oszczędność paliwa, prowadzenie, komfort jazdy, bezpieczeństwo, zadowolenie kierowcy, cena. Każdy z jurorów otrzymuje pulę 25 punktów, które przyznaje różnym modelom a każdy z nich może otrzymać maksymalnie 10 punktów. Naturalnie, zwycięski model musiał uzyskać najwięcej punktów i tym razem był to Hyundai i10.
Jak podkreślił dyrektor naczelny firmy HMIL H. S. Lheem powiedział: „Mimo, iż obecnie na rynku nowych modeli panuje ogromny tłok, Hyundai i10 okazał się bezkonkurencyjny. To zwycięstwo potwierdza popularność i uznanie, jakim na rynku indyjskim cieszy się marka sygnowana przez firmę Hyundai Motor India. Klienci postrzegają nas jako producenta zaawansowanych technologicznie, starannie wykonanych i oferujących znakomite osiągi samochodów. Wyróżnienie jest tym cenniejsze, że Hyundai i10 całkiem niedawno zadebiutował na rynku i w bardzo krótkim czasie udało mu się podbić serca klientów, sprzedawców oraz przedstawicieli prasy motoryzacyjnej w Indiach i za granicą”.
Na rynku indyjskim sprzedano dotychczas ponad 45 tys. sztuk. Natomiast w zaledwie trzy miesiące od europejskiej premiery modelu na targach Bologna Motor Show w grudniu 2007 firma HMI otrzymała z pozostałych rynków zamówienia na około 72 tyś. sztuk.