Hyundai i10 otrzyma silnik 800cc turbo

Hyundai postanowił wprowadzić do swojej oferty jednostek napędowych modelu i10 kolejny silnik. Tym razem mały, miejski maluch otrzyma jednostkę 3-cylindrową o pojemności 800cc. Jeśli ktoś obawiał się, że tego typu jednostka nie będzie w stanie "udźwignąć" ciężaru modelu i10 to nie ma powodów do obaw - inżynierowie Hyundaia do małego silnika dorzucili turbosprężarkę, która zapewnia wystarczającą moc.

i10 blue
i10 blue
Mateusz Gajewski

10.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:12

Hyundai postanowił wprowadzić do swojej oferty jednostek napędowych modelu i10 kolejny silnik. Tym razem mały, miejski maluch otrzyma jednostkę 3-cylindrową o pojemności 800cc. Jeśli ktoś obawiał się, że tego typu jednostka nie będzie w stanie "udźwignąć" ciężaru modelu i10 to nie ma powodów do obaw - inżynierowie Hyundaia do małego silnika dorzucili turbosprężarkę, która zapewnia wystarczającą moc.

Z takiej kombinacji udało się wycisnąć dokładnie 90KM. Wydaje się to być rozsądną liczbą. Do tego dochodzi mała emisja spalin, wynosząca 100g CO2 na kilometr.

Podobnego silnika Hyundai użył w przypadku pokazowego modelu i10 Blue, który zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Genewie, w roku 2008. W tym przypadku jednostka zasilana była naturalnym, skompresowanym gazem (CNG) i emitowała jedynie 65g CO2 na kilometr, a wciąż dysponowała mocą 97KM. Chodzą jednak plotki, że Hyundai wprowadzi ten model na rynek dopiero w okolicach 2010 roku. Wówczas będzie to najdroższy model i10, z całej dostępnej gamy tego pojazdu.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)