Huracán Sterrato już bez tajemnic. Wiemy (prawie) wszystko o rajdowym lambo

Po serii zapowiedzi i publikacji pierwszych zdjęć, Lamborghini w końcu oficjalnie pochwaliło się Huracánem Sterrato. To uterenowiona wersja najpopularniejszego supersamochodu marki, a przy okazji jego ostatnie wcielenie.

Lamborghini Huracán SterratoLamborghini Huracán Sterrato
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lamborghini
Aleksander Ruciński

Sterrato to po prostu rajdowy wariant Huracána, dotychczas jednoznacznie kojarzonego z asfaltem. Włosi zadbali o to, by nowa odsłona sprawdziła się również poza utwardzonymi szlakami. To lambo dla tych, którzy nie boją się pobrudzić, choć pisząc to mam na myśli bardziej kurz i piach niż bagna i błoto.

Terenowe dodatki nie zrobią przecież z Huracána Jeepa Wranglera, co nie zmienia faktu, że jak na samochód o sportowym rodowodzie, parametry robią wrażenie. Prześwit wzrósł o 44 mm, a wraz z nim zwiększył się skok zawieszenia. Większe są też koła, a właściwie opony osadzone na 19-calowych felgach. To szutrowe gumy Bridgestone Dueler AT002 z technologią Run Flat o sporym profilu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Frankfurt 2019: Lamborghini Sian, czyli ekstremalna hybryda

Dopełnieniem techniczno-wizualnych modyfikacji są dodatkowe osłony podwozia i nadwozia. Spód zabezpieczono wytrzymałymi płytami, a karoserię szerokimi nakładkami przynitowanymi do nadwozia. Dzięki nim szerokość Huracána wzrosła o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu. Zwróćcie też uwagę na snorkel umieszczony pomiędzy dachem a klapą silnika. A co z samym silnikiem?

Nie ma tu wielkich niespodzianek. Lamborghini zdecydowało się na 5,2-litrowe V10 w wolnossącym, 610-konnym wydaniu. Sparowano je z napędem na cztery koła, który przenosi do 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są świetne, bo sprint do setki zajmuje tylko 3,4 sekundy. Zaskakuje za to relatywnie niska prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie do 260 km/h. Przy okazji warto odnotować, że Sterrato zyskało nowy tryb jazdy – Rally, dostosowujący pracę podzespołów do jazdy po luźnej nawierzchni.

Chętni na ten wariant mogą już składać zamówienia. Trochę w ciemno, gdyż oficjalne ceny pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, że Włosi zamierzają stworzyć tylko 1499 egzemplarzy, popyt przerośnie podaż niezależnie od kwot. Pamiętajmy bowiem, że to nie tylko wyjątkowa wersja Huracána, ale i ostatnia odsłona modelu w ogóle.

  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
[1/45] Lamborghini Huracán Sterrato Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lamborghini
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł