Huracán Sterrato już bez tajemnic. Wiemy (prawie) wszystko o rajdowym lambo

Po serii zapowiedzi i publikacji pierwszych zdjęć, Lamborghini w końcu oficjalnie pochwaliło się Huracánem Sterrato. To uterenowiona wersja najpopularniejszego supersamochodu marki, a przy okazji jego ostatnie wcielenie.

Lamborghini Huracán SterratoLamborghini Huracán Sterrato
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lamborghini
Aleksander Ruciński

Sterrato to po prostu rajdowy wariant Huracána, dotychczas jednoznacznie kojarzonego z asfaltem. Włosi zadbali o to, by nowa odsłona sprawdziła się również poza utwardzonymi szlakami. To lambo dla tych, którzy nie boją się pobrudzić, choć pisząc to mam na myśli bardziej kurz i piach niż bagna i błoto.

Terenowe dodatki nie zrobią przecież z Huracána Jeepa Wranglera, co nie zmienia faktu, że jak na samochód o sportowym rodowodzie, parametry robią wrażenie. Prześwit wzrósł o 44 mm, a wraz z nim zwiększył się skok zawieszenia. Większe są też koła, a właściwie opony osadzone na 19-calowych felgach. To szutrowe gumy Bridgestone Dueler AT002 z technologią Run Flat o sporym profilu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Frankfurt 2019: Lamborghini Sian, czyli ekstremalna hybryda

Dopełnieniem techniczno-wizualnych modyfikacji są dodatkowe osłony podwozia i nadwozia. Spód zabezpieczono wytrzymałymi płytami, a karoserię szerokimi nakładkami przynitowanymi do nadwozia. Dzięki nim szerokość Huracána wzrosła o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu. Zwróćcie też uwagę na snorkel umieszczony pomiędzy dachem a klapą silnika. A co z samym silnikiem?

Nie ma tu wielkich niespodzianek. Lamborghini zdecydowało się na 5,2-litrowe V10 w wolnossącym, 610-konnym wydaniu. Sparowano je z napędem na cztery koła, który przenosi do 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są świetne, bo sprint do setki zajmuje tylko 3,4 sekundy. Zaskakuje za to relatywnie niska prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie do 260 km/h. Przy okazji warto odnotować, że Sterrato zyskało nowy tryb jazdy – Rally, dostosowujący pracę podzespołów do jazdy po luźnej nawierzchni.

Chętni na ten wariant mogą już składać zamówienia. Trochę w ciemno, gdyż oficjalne ceny pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, że Włosi zamierzają stworzyć tylko 1499 egzemplarzy, popyt przerośnie podaż niezależnie od kwot. Pamiętajmy bowiem, że to nie tylko wyjątkowa wersja Huracána, ale i ostatnia odsłona modelu w ogóle.

  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
  • Lamborghini Huracán Sterrato
[1/45] Lamborghini Huracán Sterrato Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lamborghini

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach