HRT F1 team na sprzedaż - kto da 40 milionów euro?

Formuła 1 jest najbardziej prestiżowym sportem motorowym na świecie, a bycie jej częścią wiąże się z poszerzeniem marketingowych i wizerunkowych horyzontów wielu przedsiębiorstw. Niestety, hiszpański zespół HRT ma problem ze znalezieniem takich firm.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Formuła 1 jest najbardziej prestiżowym sportem motorowym na świecie, a bycie jej częścią wiąże się z poszerzeniem marketingowych i wizerunkowych horyzontów wielu przedsiębiorstw. Niestety, hiszpański zespół HRT ma problem ze znalezieniem takich firm.

W 2009 roku Bernie Ecclestone postanowił powiększyć liczbę ekip startujących w Formule 1, oferując trzy dodatkowe miejsca. Ostatecznie zajęły je ekipy Lotus, czyli obecny Caterham, Virgin, a więc Marussia, oraz hiszpański zespół HRT F1 Team.

Niestety do tej pory, a minęły już prawie trzy sezony, żadna z ekip nigdy nie zdobyła ani jednego punktu, a zdecydowanie najsłabszą z nich jest HRT. Zespół zajmuje ostatnie miejsce w stawce i tak naprawdę jedynym zadaniem Pedro de la Rosy oraz Naraina Karthikeyana jest przepuszczanie dublujących ich kierowców.

Jak się okazało, team po raz kolejny ma poważne problemy finansowe. Po zeszłorocznej przeprowadzce do Madrytu i wykupieniu HRT przez fundusz Thesan Capital osiągi wcale się nie poprawiły. Sytuacja finansowa jest tragiczna, przez co Hispania Racing Team zwolnił już 32 pracowników, a atmosfera w zespole jest beznadziejna.

Podobno team wart jest 40 milionów euro, a potwierdzono oficjalnie, że obecni właściciele prowadzą rozmowy z potencjalnymi zainteresowanymi, wśród których wymienia się przedsiębiorstwa z Chin, Indii oraz Abu Zabi. W ciągu kilku najbliższych tygodni ma zostać wystosowane oficjalnie oświadczenie w sprawie przyszłości HRT, bo jeśli ekipa nie znajdzie nowego właściciela lub inwestora, będzie musiała się pożegnać z F1.

Źródło: SportoweFaktyFormula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów