Honda wyprodukowała 200 milionów motocykli

Honda Motor CO. Ltd. ogłosiła, że pod koniec września 2008 roku wielkość ogólnoświatowej produkcji motocykli marki Honda przekroczyła 200 milionów sztuk. Firma osiągnęła ten przełomowy wynik w 60 roku produkcji, która rozpoczęła się w 1949 roku modelem Dream D-type.

Obraz
Mateusz Gajewski

Historia działalności Hondy w branży motocyklowej rozpoczęła się w 1949 roku masową produkcją wspomnianego wyżej modelu. Poza Japonią firma rozpoczęła wytwarzanie jednośladów w Belgii w 1963 roku. Od tamtej pory nieustannie inwestuje ona w lokalne fabryki w wielu krajach świata zgodnie z ideą, aby produkować blisko klienta.

Honda Motor CO. Ltd. ogłosiła, że pod koniec września 2008 roku wielkość ogólnoświatowej produkcji motocykli marki Honda przekroczyła 200 milionów sztuk. Firma osiągnęła ten przełomowy wynik w 60 roku produkcji, która rozpoczęła się w 1949 roku modelem Dream D-type.

Historia działalności Hondy w branży motocyklowej rozpoczęła się w 1949 roku masową produkcją wspomnianego wyżej modelu. Poza Japonią firma rozpoczęła wytwarzanie jednośladów w Belgii w 1963 roku. Od tamtej pory nieustannie inwestuje ona w lokalne fabryki w wielu krajach świata zgodnie z ideą, aby produkować blisko klienta.

Honda najpierw poznawała nowe rynki i działając w branży motocyklowej stworzyła fundamenty, które potem posłużyły jako solidna baza dla biznesu samochodowego. Obecnie motocykle tej marki powstają w 32 fabrykach zlokalizowanych w 22 krajach na całym świecie. Co więcej, Honda wybudowała wiele ośrodków rozwojowo-badawczych wspierających motocyklową działalność firmy. Działają one w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, Tajlandii, Chinach i Indiach, a ich zadaniem jest opracowywanie pojazdów zgodnych z oczekiwaniami lokalnych klientów.

W 2004 roku światowa, roczna sprzedaż motocykli Hondy przekroczyła pułap 10 milionów sztuk, a trzy lata później osiągnęła 13,47 miliona sztuk. Firma przewiduje, że w roku 2010 będzie sprzedawać ponad 18 milionów motocykli rocznie. Do momentu osiągnięcia tego celu, Honda będzie kontynuować politykę, aby oferować produkty zgodne z coraz bardziej różnorodnymi potrzebami klientów na całym świecie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut