Najnowsza Honda Jazz trzeciej generacji – znamy polskie ceny
Na polskim rynku zadebiutowała Honda Jazz trzeciej generacji. Cena jest wysoka jak na ten segment, ale wyposażenie też jest solidne.
20.07.2015 | aktual.: 20.10.2022 16:31
Honda wprowadza na rynek nowego Jazza, czyli auto, które jest jednym z największych w segmencie B. Nowy Jazz urósł delikatnie w stosunku do swojego poprzednika. Jest o 95 mm dłuższy, za to o 1 mm węższy i o 105 mm niższy. Ma jednak rozstaw osi wydłużony o 30 mm.
Nowy Jazz startuje w Polsce z ceną 59 900 zł, czyli nieznacznie niższą niż nasz rynkowy hit Škoda Octavia. Na chwilę obecną dostępna jest tylko jedna wersja silnikowa 1.3 i-VTEC. To nowy silnik nieoferowany w poprzednim modelu, który sprzedawano z jednostkami 1.2 i-VTEC oraz 1.4 i-VTEC. Mimo tego, nowy silnik jest mocniejszy o 2 KM od poprzedniego o nieznacznie większej pojemności. Generuje 102 KM i niewiele więcej, bo 123 Nm momentu obrotowego. Nowy silnik może współpracować z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub automatem CVT. Trzeba za nią dopłacić jedynie 4000 zł.
Nowa Honda Jazz oferowana jest w trzech standardach wyposażenia: Trend, Comfort i Elegance. W podstawowej wersji Trend standardowym wyposażeniem jest m. in. komplet poduszek powietrznych, system ułatwiający ruszanie pod górę, system antykolizyjny przy małych prędkościach, klimatyzacja manualna, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, regulacja wysokości fotela kierowcy, system Magic Seats oraz radioodtwarzacz z Bluetooth. W specyfikacji Comfort w standardzie znajdziemy już komplet systemów bezpieczeństwa ADAS z rozpoznawaniem znaków drogowych i line assist, a także czujniki parkowania, podgrzewane lusterka zewnętrzne czy system multimedialny Honda Connect. Tak wyposażone auto kosztuje 63 100 zł. Najdroższa specyfikacja to już koszt 69 800 zł. Dopłaty wymaga lakier metaliczny, który kosztuje 2500 zł.
Obecnie w sprzedaży jest jeszcze poprzednia generacja Jazza z rocznika 2015. Cena zaczyna się od 51 800 zł. 59 000 zł kosztuje wersja Trend z silnikiem 1.4 i-VTEC. W jej wyposażeniu nie znajdziemy jednak systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu, systemu Auto Stop, tempomatu, a skrzynia biegów ma tylko 5 przełożeń. A zatem zakup starego Jazza po cenie z cennika, podobnej do nowego, nie ma w zasadzie żadnego sensu.
Cennik nowej Hondy Jazz
Zobacz także