Zwycięzcą World Car of the Year 2012 został Volkswagen up!

Finał tegorocznego plebiscytu World Car of the Year rozegrał się w niemieckiej grupie. W szranki stanęły BMW serii 3, Porsche 911 oraz Volkswagen up!. Zwyciężył maluch dla ludu. Dlaczego wybór jury padł właśnie na ten wóz?

Volkswagen up!Volkswagen up!
Mariusz Zmysłowski

Finał tegorocznego plebiscytu World Car of the Year rozegrał się w niemieckiej grupie. W szranki stanęły BMW serii 3, Porsche 911 oraz Volkswagen up!. Zwyciężył maluch dla ludu. Dlaczego wybór jury padł właśnie na ten wóz?

Światowy Samochód Roku 2012 wytypował zespół składający się z 66 dziennikarzy motoryzacyjnych z 25 krajów. Na sukces małego Volkswagena złożyła się praca stylistów i inżynierów. Wspólnie ze specjalistami od produktu stworzyli oni samochód idealny na obecne czasy. W niewielkim nadwoziu drzemie duży potencjał, ponieważ udało się efektywnie wykorzystać wnętrze, zapewnić dobry poziom bezpieczeństwa podczas jazdy i niską szkodliwość dla środowiska.

Volkswagen up!
Volkswagen up!

W Niemczech Volkswagen miał powody do radości już niedługo po wprowadzeniu modelu up! do produkcji. Miejski maluch na wstępie zajął czołową pozycję wśród rejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów nowych samochodów. Niedługo później w testach zderzeniowych Euro NCAP up! zdobył 5 gwiazdek, czyli maksymalną notę. Dodatkowo organizacja przyznała małemu Volkswagenowi wyróżnienie Advanced Award za system awaryjnego hamowania w mieście.

up! jest nie tylko bezpieczny, ale również udany stylistycznie. Złotą nagrodę iF Design Award niemieckiemu malcowi przyznał instytut stylistyczny iF. O kolejnych wyróżnieniach, jakie zdobył up!, można by mówić bardzo długo.

Volkswagen up!
Volkswagen up!

Czyżby miejski Volkswagen był skazany na sukces? Na to wygląda. Przypomnę, że pod jego maską zadebiutowały nowe, 3-cylindrowe silniki o mocy 60 i 75 KM, a w przyszłym roku dołączy do nich jednostka elektryczna. Mały gniazdkowóz ma nosić nazwę e-up!.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę