WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Holenderski Francuz – E-Motions Mégane RS 250 (2010)

Mégane RS 250 to bodaj najmocniejsze Renault ostatnich lat. Jednak 250 KM mocy we francuskim aucie to dla Holendrów za mało. Uruchomiono więc projekt o nazwie E-Motions, by mocą zbliżyć Renault do Forda Focusa RS.

Obraz
Olgierd Lachowski
E-Motions Mégane RS 250 fot.1
E-Motions Mégane RS 250 fot.1

Napędzane 2-litrowym, 4-cylindrowym, wyposażonym w turbosprężarkę silnikiem F4R 874 Mégane RS 250 z mocą 250 KM znajduje się pomiędzy 210-konnym Golfem GTI a 305-konnym Focusem RS. Dzięki takiej mocy ważący 1387 kg francuski hatchback do 100 km/h przyspiesza w 6,10 s i osiąga prędkość 250 km/h.

Podobnie jak Focus RS i Golf GTI, tak i Mégane ma napęd na przednie koła. Niektórzy testujący dziennikarze nieco na niego narzekali, twierdząc, że auto nie radzi sobie tak dobrze z przeniesieniem mocy na jezdnię jak niemieccy konkurenci.

E-Motions Mégane RS 250 fot.5
E-Motions Mégane RS 250 fot.5

Dziennikarze zwracają też uwagę na nie najlepszą widoczność do przodu, nieprecyzyjne drogi prowadzenia dźwigni zmiany biegów i niezbyt dobre hamulce. Ale do czegoś można się przyczepić w każdym samochodzie.

Przejdźmy lepiej do pakietu E-Motions. Najważniejszą modyfikacją jest mocniejszy silnik. Za sprawą nowego, większego „intercoolera”, sportowych tłumików w układzie wydechowym i lepszego oprogramowania jednostki napędowej motor generuje moc 310 KM (czyli 5 KM więcej od seryjnego Focua RS) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (seryjnie 340 Nm).

E-Motions Mégane RS 250 fot.9
E-Motions Mégane RS 250 fot.9

Tuner wymienił też hamulce na zestaw renomowanej firmy Brembo oraz seryjne felgi na koła OZ wykonane ze stopów magnezu. Między innymi dzięki lżejszym felgom samochód ma o 40 kg mniejszą masę niż auto opuszczające bramy fabryki Renault.

Przygotowane przez E-Motions Renault to interesująca alternatywa np. dla seryjnego Golfa R lub Focusa RS, tym bardziej że cena tuningu to zaledwie 1000 euro. E-Motions pracuje już nad Mégane RS 250 lżejszym od fabrycznego o 150 kg.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,16 KM/l (seryjny – 125,13 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: OZ
  • Koła tylne: OZ

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1347 kg (- 40 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 4,35 kg/KM (seryjny – 5,55 kg/KM)
  • Długość: 4299 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik