Hennessey Venom F5 Revolution Roadster. 1842 KM z wiatrem we włosach

Amerykańska firma Hennessey Performance pochwaliła się otwartą wersją modelu Venom F5. Powstanie tylko 12 egzemplarzy. Wszystkie zostały już sprzedane.

Hennessey Venom F5 Revolution RoadsterHennessey Venom F5 Revolution Roadster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hennessey Performance
Aleksander Ruciński

Po coupe zaprezentowanym w styczniu tego roku przyszedł czas na otwarte wydanie. Auto ma być gwiazdą Monterey Car Week startującego 18 sierpnia. Producent już dziś jednak pochwalił się szczegółami technicznymi i oficjalnymi fotografiami.

Wersja Revolution jest ulepszonym wydaniem modelu F5 wyróżniającym się poprawioną aerodynamiką i niższą masą co w połączeniu z podwójnie doładowanym 6,6-litrowym V8 gwarantuje świetne osiągi. Jednostka generująca 1842 KM mocy i 1617 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala bez problemu przekraczać 400 km/h. W tym wypadku także z wiatrem we włosach.

Główny wyróżnik wersji Roadster to oczywiście demontowalny dach, a właściwie niewielka pokrywa z włókna węglowego ważąca około 8 kg. Producent twierdzi jednak, że różnic w stosunku do coupe jest więcej, choć na razie nie zdradza konkretów. Z pewnością można spodziewać się, że Roadster będzie nieco cięższy od Coupe ważącego 1360 kg. Wątpliwe jednak, by były to ogromne liczby.

Przedstawiciele Hennessey Performance chwalą się nowymi możliwościami konfiguracji, podkreślając, że każdy z 12 egzemplarzy zaplanowanych do produkcji może wyglądać zupełnie inaczej. Co ciekawe, wszystkie, mimo ceny sięgającej 3 mln dolarów, zostały już sprzedane.

  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
  • Hennessey Venom F5 Revolution Roadster
[1/17] Hennessey Venom F5 Revolution Roadster Źródło zdjęć: mat. prasowe | Hennessey Performance
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne