Heidfeld wraca do F1 | Pietrow do Lotusa - Raikkonen do Renault?

Wygląda na to, że cierpliwość Petera Saubera ma swoje granice. Sympatyczny Szwajcar, w którego zespole w tym roku jeżdżą Kamui Kobayashi oraz Pedro de la Rosa, najwyraźniej ma już dość nieudanych startów De la Rosy. Już w Singapurze hiszpańskiego kierowcę zastąpi stary znajomy Petera - Nick Heidfeld.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że cierpliwość Petera Saubera ma swoje granice. Sympatyczny Szwajcar, w którego zespole w tym roku jeżdżą Kamui Kobayashi oraz Pedro de la Rosa, najwyraźniej ma już dość nieudanych startów De la Rosy. Już w Singapurze hiszpańskiego kierowcę zastąpi stary znajomy Petera - Nick Heidfeld.

Pedro de la Rosa w Sauberze

Po rozstaniu z BMW Peter długo walczył o wykupienie pozostałych udziałów zespołu, aby samotnie poprowadzić go w 2010 roku. Bolidy Saubera są najbardziej charakterystyczne w całej stawce, to chyba najbrzydsze pojazdy biorące udział w tegorocznych zmaganiach Formuły 1. Obok świetnie spisującego się Kamui Kobayashiego w zespole Petera jeździ jeszcze Pedro de la Rosa, który w 2002 roku był kierowcą teamu Jaguar Racing, a później startował dla McLarena.

De la Rosa i Kobayashi
De la Rosa i Kobayashi

Niestety, Hiszpan zdecydowanie nie radzi sobie w tym roku: w 14 rozegranych do tej pory wyścigach udało mu się wywalczyć łącznie 6 punktów, podczas gdy Kobayashi ma na swoim koncie 21 oczek. Bolid Saubera na pewno nie należy do czołówki, ale młody Japończyk kilkakrotnie pokazał, że na niektórych obiektach biało-czarna strzała może być konkurencyjna. Peter Sauber postanowił pożegnać się z De la Rosą, by dać szansę powrotu staremu znajomemu - Nickowi Heidfeldowi.

Co słychać u Heidfelda?

Niemcowi nie wiedzie się ostatnio najlepiej. W lutym tego roku Mercedes GP ogłosił, że Heidfeld został trzecim testowym (rezerwowym) kierowcą zespołu, w którym jeżdżą Michael Schumacher oraz Nico Rosberg. W sierpniu Nick rozstał się z Mercedesem, aby pomóc Pirelli przygotowywać opony, na których ścigać się będą kierowcy w sezonie 2011. Heidfeld testował ogumienie w ubiegłorocznym bolidzie Toyoty, jednak dla prawdziwego weterana F1, który startował w 167 wyścigach, nie jest to szczyt ambicji.

Heidfeld testujący opony Pirelli
Heidfeld testujący opony Pirelli

Były partner zespołowy Roberta Kubicy mówi, że jest niezwykle zmotywowany i chce wypaść jak najlepiej. Doświadczony Niemiec powinien pokazać zespołowi z Hinwil potencjał ich konstrukcji. Heidfeld zasiądzie za kierownicą C29 już podczas Grand Prix Singapuru.

Raikkonen w miejsce Pietrowa

Pojawiły się nowe informacje w sprawie przyszłorocznego partnera Kubicy w zespole Renault. Eric Boullier, szef Renault F1, przyznał w wywiadzie dla Autosportu, że Kimi Raikkonen kontaktował się z francuskim teamem i jest on brany pod uwagę w miejsce Witalija Pietrowa. Jeżeli Rosjanin nie zaliczy udanych występów w pięciu wyścigach, które pozostały do końca tego sezonu, prawdopodobnie w przyszłym roku będzie kierowcą Lotusa.

Kimi Raikkonen
Kimi Raikkonen

Jest to możliwe na mocy nowego porozumienia - Lotus zrezygnował ze współpracy z Cosworthem i przyszłoroczny bolid brytyjsko-malezyjskiej ekipy będzie zbudowany na podzespołach dostarczonych przez Renault.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam