Haas VF-16 – pierwszy bolid w historii tego zespołu

Nowy zespół Formuły 1, który dołączył do stawki w tym roku, zaprezentował dziś swój pierwszy bolid.

Obraz
Marcin Łobodziński

Haas F1 Team, czyli nowy zespół Formuły 1 w stawce to ekipa amerykańska, której historia jest krótka, ale od pierwszego pomysłu do dziś minęły już trzy lata. Kierowana przez Gene Haasa firma już w 2013 roku chciała się dostać do F1 by zadebiutować w sezonie 2015. Nie udało się, ale nikt nie miał wątpliwości, że w końcu nadejdzie ten dzień. Jedyną osobą, która widziała ten pomysł w czarnych barwach był… Bernie Ecclestone. Ostatecznie udało się w tym roku.

Haas F1 Team Introduces the VF-16

Choć Haas Racing Developments ma do czynienia z motorsportem już kilkanaście lat, będzie to ich debiut w Formule 1. Co ciekawe, zespół miał nie powstać na zgliszczach żadnego wcześniej istniejącego, ale pod koniec sezonu 2014 wykupiono fabrykę Marussia oraz projekt ich najnowszego bolidu, który mimo wszystko przeszedł sporo zmian. Nadwozie zbudowała Dallara, natomiast jednostki napędowe zapewniło Ferrari. W związku z zakupem fabryki Marussi, europejską siedzibą zespołu jest Banbury, ale można przyjąć, że główną siedzibą jest Kennapolis w Stanach Zjednoczonych.

Obraz

Haas F1 Team długo poszukiwał kierowców do swojej ekipy i w końcu zdecydowano się na zawodników z aktualnym doświadczeniem. Zakontraktowano znanych dobrze Romaina Grosjeana oraz Estebana Gutierreza. Ten drugi nie startował co prawda w sezonie 2015, ale ma doświadczenie z bolidami najnowszej generacji, ponieważ w 2014 roku jeździł dla Saubera. Szefem zespołu został Guenther Steiner pracujący w Formule 1 dla Red Bulla, a wcześniej Jaguara.

Obraz

Bolid o nazwie VF-16 jest konstrukcją wspólną Haasa, Dallary i Ferrari. Najmniejszy udział ma tutaj sam zespół, dla którego Dallara zbudowała nadwozie, natomiast Ferrari przygotowało jednostki napędowe, skrzynie biegów, zawieszenie oraz elektronikę. W świecie F1 przyjmuje się, że Haas będzie zespołem B Ferrari. Nadwozie prezentuje się dość konserwatywnie, natomiast malowanie częściowo nawiązuje do czerwono-czarnych barw Marrusii, ale generalnie jest srebrne i czyste, jakby czekało na wielkiego sponsora, którego logo może pojawić się na pokrywie silnika. O tym jak bardzo konstrukcja Haasa będzie odbiegała od pozostałych zespołów przekonamy się w najbliższych dniach podczas testów w Katalonii.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczką
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?