Gymkhana 3 - Ken Block znowu atakuje! [wideo]

1 czerwca 2009 roku na oficjalnym kanale DCShoes pojawiła się druga część Gymkhany. Od tego czasu film obejrzało ponad 17 milionów internautów. Dokładnie wczoraj wieczorem w Sieci pojawiła się trzecia odsłona popisowej jazdy samochodem. Tym razem Ken szaleje Fordem Fiestą.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nie jest łatwo nakręcić taki film, biorąc pod uwagę ilość ujęć i ewentualnych dubli, które zależą od umiejętności kierowcy, wyczucia samochodu i znajomości toru. Jeszcze trudniej jest nakręcić drugą i trzecią odsłonę, które - chcąc nie chcąc - muszą wnosić jakieś urozmaicenia.

W pierwszej części Gymkhany Ken szalał Subaru Imprezą WRX STI przygotowaną przez Crawford Performance. Rok później pojawiła się nowa Impreza STI - na tyle skuteczny chwyt marketingowy, że dla wielu osób ten film odczarował "Lanosa" i sprawił, że stał się on naprawdę fajnym autem. W drugiej części Kenny from the block daje pokaz swoich umiejętności w porcie w Los Angeles.

Gymkhana III musiała więc podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Od kiedy Ken zaczął ścigać się Fordem Focusem w rajdach WRC, w jego filmach również zaczął gościć Ford, a konkretniej nieco mniejsza Fiesta. Nie jest to jednak zwykła Fiesta. Ten egzemplarz ma pod maską 650 koni mechanicznych. Zabrzmi to niewiarygodnie, ale auto rozpędza się do 60 mil na godzinę w 1,9 sekundy.

Tym razem akcja odbyła się w l'Autodrome de Linas-Montlhery na południe od Paryża. Jest to tor owalny z 1924 roku. Ken wybrał go właśnie ze względu na kształt - na pochylonych zakrętach trudniej jest kręcić bączki.

Oczywiście Block szalał po całym obiekcie. Czy ta odsłona faktycznie podniosła poprzeczkę?

DC SHOES: Ken Block's Gymkhana THREE, Part 2; Ultimate Playground; l'Autodrome, France

Dla porównania Gymkhana II.

DC SHOES: KEN BLOCK GYMKHANA TWO THE INFOMERCIAL

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić