Giełda klasyków: Zjawiskowe Mercedesy od Brabusa
Brabus najbardziej znany jest ze swoich bezkompromisowych przeróbek Mercedesa, jednak działalność tuningowa to nie wszystko, co może nam zaoferować. Pod szyldem Brabus Classic firma oferuje fenomenalnie przygotowane klasyki.
10.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:48
Historia Brabusa sięga do roku 1977. Firma założona w 1977 roku przez Bodo Buschmanna dziś jest największym niezależnym tunerem na świecie. Na swoim koncie ma takie konstrukcje, jak Brabus E V12 - 582-konny model zbudowany na podwoziu Mercedesa W210 i wpisany do księgi rekordów Guinessa, jako najszybszy seryjny sedan na świecie. Dziś firma z Bottrop oferuje szeroki zestaw akcesoriów do malutkich Smartów, szeroki program modyfikacji do wszystkich Mercedesów, ale nie tylko...
Z pasji i miłości do motoryzacji urodziła się niezwykle ciekawa gałąź przedsiębiorstwa - Brabus Classic. To miejsce, w którym można zamówić kompleksową odbudowę bądź serwis własnego klasycznego Mercedesa, można też kupić już przygotowany samochód, a jest z czego wybierać.
Mercedesy odrestaurowane są z największą dbałością o szczegóły, absolutnie bez kompromisów i według najwyższych standardów. Każde nadwozie jest rozbierane i zabezpieczanie antykorozyjnie. Każdy silnik rozkładany zostaje na części pierwsze i remontowany tak, jak pozwala dzisiejsza technika.
Możemy być pewni, że tak przygotowane samochody są gotowe na dalszą kilkudziesięcioletnią eksploatację. Ma to oczywiście swoje odbicie w ich cenie, lecz jedno jest pewne - przeglądanie tych ofert to prawdziwa przyjemność.
Zobaczmy, co możemy spotkać na spacerze u Brabusa... który model jest Twoim ulubionym?
Mercedes W198 300 SL
Rocznik: 1956
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 158 KW/215 KM
Przebieg: 6995 km
V max: 250 km/h
Cena: nie podano
Mercedes W198 300 SL
Rocznik: 1956
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 158 KW/215 KM
Przebieg: 5884 km
V max: 250 km/h
Cena: nie podano
Mercedes W121 190 SL
Rocznik: 1957
Silnik: 4-cylindrowy
Moc: 77 KW/105 KM
Przebieg: 2936 km
Cena: 198 000 Euro
Mercedes W198 300 SL Roadster
Rocznik: 1961
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 158 KW/215 KM
Przebieg: 13351 km
Cena: nie podano
Mercedes W100 600 Pullman
Jeden z 429 zbudowanych Pullman-ów.
Rocznik: 1967
Silnik: 8-cylindrowy
Moc: 184 KW/250 KM
Przebieg: 3658 km
Cena: 590 000 Euro
Mercedes W113 280 SL
Rocznik: 1968
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 125 KW/170 KM
Przebieg: 2875 km
V max: 200 km/h
Cena: 198 000 Euro
Mercedes W113 280 SL
Rocznik: 1969
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 125 KW/170 KM
Przebieg: 1 km (po restauracji)
V max: 200 km/h
Cena: 198 000 Euro (netto)
Mercedes W111 280 SE
Rocznik: 1970
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 118 KW/160 KM
Przebieg: 0 km (po restauracji)
V max: 185 km/h
Cena: 328 000 Euro (netto)
Mercedes W100 600 SWB
Rocznik: 1972
Silnik: 8-cylindrowy
Moc: 184 KW/250 KM
Przebieg: 4360 mil
Cena: 590 000 Euro
Mercedes W123 280E
Rocznik: 1978
Silnik: 6-cylindrowy
Moc: 136 KW/185 KM
Przebieg: 63563 km
V max: 200 km/h
Cena: 17 900 Euro
Mercedes R107 450 SLC
Rocznik: 1979
Silnik: 8-cylindrowy
Moc: 160 KW/217 KM
Przebieg: 3600 mil
Cena: 109 000 Euro
Mercedes R107 560 SL
Rocznik: 1986
Świeżo przebudowany na europejską wersję na bazie amerykańskiej, która miała zaledwie 5800 mil przebiegu.
Silnik: 8-cylindrowy
Moc: 170 KW/230 KM
V max: 223 km/h
Cena: 89 800 Euro (netto)
Dajcie znać w komentarzach, który według Was najsmaczniejszy. Ja, zapominając na chwilę o kulcie Gullwinga, wybrałbym białą Pagodę... przepiękne zestawienie kolorystyczne.
Tradycyjnie zapraszm również na mój codziennie aktualizowany blog... sporo ciekawych rzeczy się pojawiło na www.gieldaklasykow.pl i fanpage'u www.facebook.com/GieldaKlasykow.