Genewa 2009: Porsche eRUF Greenster
To jedno z najpiękniejszych Porsche 911 jakie widziałem. Pewnie niektórzy z Was się nie zgodzą. Ale wygląd, bezpośrednio odnoszący się do klasycznej wersji Targa robi na mnie spore wrażenie. I sam nie wiem dlaczego.
06.03.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:53
Ale, do rzeczy.
To jedno z najpiękniejszych Porsche 911 jakie widziałem. Pewnie niektórzy z Was się nie zgodzą. Ale wygląd, bezpośrednio odnoszący się do klasycznej wersji Targa robi na mnie spore wrażenie. I sam nie wiem dlaczego.
Ale, do rzeczy.
Auto pochodzi ze stajni tunera RUF. Firma zaprojektowała model eRUF Greenster wspólnie z Siemens Corporate Technology. Jako, że ekologia i wtyczki na dobre zawładnęły naszym motoryzacyjnych życiem, projekt RUF-a również może pochwalić się zerową emisją spalin oraz napędem elektrycznym. W dodatku, RUF zaproponował dość atrakcyjne rozwiązania. Wszystko dzięki nowemu systemowi ładowania baterii. "Tankowanie" pod korek trwa niecałą godzinę. Oprócz tego, auto może zwrócić nadmiar energii jeżeli powstaje taka potrzeba. System nazwano eDrive.
Greenster posiada moc 362KM (270kW) i fantastyczne 950Nm maksymalnego momentu obrotowego. Masa auta wynosi 1695 kilogramów, dzięki czemu do pierwszej setki rozpędza się w 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250km/h. RUF informuje, że przy większych bateriach, 911-ka może pomknąć nawet z prędkością 320km/h. To już coś!
Tuner zacznie produkcję eRUF w 2010 roku.
A tak wyglądała jedyna i prawdziwa Targa z lat '60-tych i '70-tych XX wieku.