General Motors wycofuje się z Super Bowl

General Motors wycofuje się z Super Bowl
Bartosz Pokrzywiński

20.05.2012 15:00, aktual.: 12.10.2022 13:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Super Bowl to największe wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Śledzą je setki milionów widzów na całym świecie. W przerwach meczu puszczane są rekordowo drogie spoty reklamowe, które wykupują także koncerny motoryzacyjne. GM postanowił jednak odpuścić sobie udział w Super Bowl 2013.

Super Bowl to największe wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Śledzą je setki milionów widzów na całym świecie. W przerwach meczu puszczane są rekordowo drogie spoty reklamowe, które wykupują także koncerny motoryzacyjne. GM postanowił jednak odpuścić sobie udział w Super Bowl 2013.

Chodzi nie tylko o wyemitowanie samego spotu, ale także o wyprodukowanie reklamy. Często zanim pojawią się one w przerwie finału futbolu amerykańskiego, są prezentowane w sieci, gdzie zdobywają sporą popularność. W 2001 roku za 30-sekundowy spot na Super Bowl trzeba było zapłacić 2,2 mln dolarów. W tym roku jest to 3,5 mln dolarów, a w przyszłym roku około 4 mln dolarów.

Chodzi więc o niemałe pieniądze, a chcąc bronić się przed atakami koncernu Volkswagena, General Motors, który jest trzecim największym dostawcą reklam w Stanach Zjednoczonych, musi zwiększyć swoją wydajność.

Koncern postanowił więc maksymalnie obciąć koszty, rezygnując z udziału w Super Bowl. Co więcej, wcześniej GM ogłosił także, że zamierza zakończyć agresywną politykę reklamową za pośrednictwem Facebooka. Według Wall Street Journal, rocznie General Motors wydaje około 40 mln dolarów na promocję wyłącznie za pośrednictwem tego portalu społecznościowego. 10 mln dolarów wydawanych jest na płatne reklamy, a pozostałe fundusze na tworzenie i utrzymanie darmowych fanpage'ów.

Rzecznicy GM tłumaczą oczywiście, że koncern nie ma kłopotów finansowych, tylko postanowił inaczej lokować swoje fundusze. Ciekawe, czy rezygnacja z prawdziwego święta reklamy, jakim jest Super Bowl, wyjdzie na dobre kolosowi z Detroit.

Chevy Camaro Commercial - Miss Evelyn

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)