Geländewagen na prąd, sygnowane przez Schwarzeneggera

Mercedes klasy G to jeżdżący symbol siły i potęgi. Taki wizerunek niemiecka terenówka zawdzięcza nie tylko świetnym właściwościom terenowym, ale i mocnym, spalinowym silnikom. A gdyby tak zastąpić ekologicznym napędem elektrycznym?

Obraz
Aleksander Ruciński

Austriacka firma Kreisel Electric, zajmująca się przeróbkami współczesnych aut na wersje elektryczne, wzięła na swój warsztat niemiecką legendę. W ten sposób powstał imponujący prototyp, oparty na bazie modelu G350d, tyle, że zasilany prądem. Na pierwszy rzut oka trudno to zauważyć, bowiem nadwozie nie uległo żadnym zmianom. No, może poza logo Kreisel Electric, które zastapiło gwiazdę Mercedesa.

Kabina także wygląda zupełnie normalnie, choć wśród zegarów nie znajdziemy standardowego obrotomierza, lecz wskaźnik informujący o poziomie wykorzystywanej mocy oraz pojemności baterii. Przedstawiciele firmy zapewniają, że to zupełnie normalny samochód, choć ważący 2600 kg. Taka masa jest wynikiem zastosowania baterii o pojemności 80 kWh, które po pełnym ładowaniu pozwalają pokonać około 300 km.

Obraz

Sam proces napełniania baterii nie jest czasochłonny. Przy wykorzystaniu odpowiednich ładowarek, ładowanie do 80% pojemności nie zajmuje więcej niż 25 minut. Co ważne, Kreisel Electric gwarantuje trwałość akumulatorów do przebiegu 400 000 km. Ok, a co z osiągami? W końcu G-klasa to terenówka z krwi i kości. Czy motor dysponuje wystarczającą mocą do zabawy w terenie?

Elektryczny motor generuje 360 kW, czyli 490 KM, co jest obiecującą wartością. O maksymalny moment obrotowy, dostępny od samego "dołu" nie trzeba się martwić. W końcu to silnik elektryczny. Oznacza to, że auto radzi sobie w terenie równie dobrze, jeśli nie lepiej niż odmiana z mocnym dieslem lub benzyniakiem. Poza asfaltem także nie powinno być najgorzej. Przedstawiciele Kreisel Electric deklarują, że setka pojawia się na liczniku po 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 183 km/h.

Obraz

Co ciekawe, propagatorem G-klasy napędzanej prądem jest wielki miłośnik mocnych Mercedesów, znany z zamiłowania do ekologii, Arnold Schwarzenegger, który pojawił się na oficjalnej premierze projektu Kreisel Electric. Na razie nie wiadomo czy i ewentualnie kiedy doczeka się on szerszej produkcji. Sam pomysł wydaje się jednak bardzo ciekawy. Jeśli weźmiemy pod uwagę coraz większą popularność pojazdów z napędem elektrycznym, chętnych nie powinno zabraknąć.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł