Futurystyczne opony Bridgestone

Bridgestone zaprezentował nowy rodzaj opon. Pomysł japońskiego producenta nie jest podobny ani do ogumienia pełnego, ani szeroko stosowanego w samochodach pneumatycznego. Nawiązuje natomiast do rozwiązań zaprezentowanych kilka lat temu przez Resilient Technologies.

Nietypowa opona BridgestoneNietypowa opona Bridgestone
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Bridgestone
Rafał Warecki

Projekt opony przyszłości opiera się na układzie skierowanych w przeciwnych kierunkach warstw sprężystych ramion (przypominających szprychy) łączących czoło opony z piastą.

Takie rozwiązanie umożliwia pominięcie niezbędnej w przypadku opon pneumatycznych obręczy, cechuje się wysoką odpornością na uszkodzenia, wyeliminowaniem problemu przebicia oraz mniejszymi oporami toczenia, a co za tym idzie niższym zużyciem paliwa.

Futurystyczna opona Bridgestone
Futurystyczna opona Bridgestone © fot. mat. prasowe/Bridgestone

Wiele pytań pozostaje jednak bez odpowiedzi. Jak taki typ opon sprawowałby się przy wysokich prędkościach? Czy wdrożenie tego typu rozwiązania ze względu na inną charakterystykę nie pociąga za sobą zmian w konstrukcjach zawieszenia? Jak miałaby wyglądać sprawa normalizacji piasty opony i połączenia piasta-półoś?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia