Furtive e-GT, czyli nowe elektryczne coupe wkrótce na rynku [galeria i wideo]

Francuska firma Exagon Motors, znana z produkcji samochodów wyścigowych, kontynuuje prace nad modelem Furtive e-GT, elektrycznym sportowym coupe. Firma potwierdziła, że auto wkrótce trafi do seryjnej sprzedaży.

EXAGON FURTIVE e-GTEXAGON FURTIVE e-GT
Piotr Wielgus

Samochód po raz pierwszy ujrzało światło dzienne na ubiegłorocznych targach w Paryżu. Niedawno firma pokazała prototyp w ruchu na torze Magny Cours. Za kierownicą auta usiadł Nicolas Prost, najstarszy syn czterokrotnego mistrza świata Formuły 1 Alaina Prosta.

Exagon FURTIVE e-GT 2012 test drive first prototype with Nicolas Prost

Furtive e-GT wejdzie do sprzedaży pod koniec 2012 roku. Firma planuje budowę ok. 100 samochodów rocznie. Czteroosobowe coupe będzie oferowane w dwóch wersjach. Model standardowy zasilany będzie wyłącznie przez dwa silniki elektryczne Siemensa, łącznie produkujące 340 KM. Trwają testy napędu zarówno na jedną jak i na obie osie. Opcjonalny Range Extender, bezpośrednio ładujący baterie, zwiększa zasięg do mniej więcej 800 km. Akumulatory litowo-jonowe mają utrzymać założona pojemność do trzech tysięcy ładowań, czyli statystycznie 10 lat. Pojawi się też wersja wspierana silnikiem spalinowym, działającym podobnie jak w Chevrolecie Volcie.

EXAGON FURTIVE e-GT
EXAGON FURTIVE e-GT

Furtive e-GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 287 km/h. Prędkość będzie jednak ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Ostateczna wersja produkcyjna ma zostać pokazana w przyszłym roku w Genewie lub Paryżu, ale z racji pochodzenia samochodu należy się spodziewać, że raczej będzie to Paryż. Wtedy poznamy też ceny tego samochodu.

  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
  • EXAGON FURTIVE e-GT
[1/25] EXAGON FURTIVE e-GT Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił