Exagon Furtive eGT - francuska hybryda o zasięgu 800 km!? [wideo]

Chcemy lub nie, motoryzacja zmierza w kierunku pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jednak na całe szczęście nie są to wyłącznie malutkie samochody miejskie, a także prawdziwe GT w pełnym tego słowa znaczeniu. Kolejnym tego przykładem jest francuski Exagon Furtive eGT, który zadebiutuje za kilka dni - oczywiście w Paryżu.

exagon-furtive-e-gtexagon-furtive-e-gt
Arkadiusz Gabrysiak

Chcemy lub nie, motoryzacja zmierza w kierunku pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jednak na całe szczęście nie są to wyłącznie malutkie samochody miejskie, a także prawdziwe GT w pełnym tego słowa znaczeniu. Kolejnym tego przykładem jest francuski Exagon Furtive eGT, który zadebiutuje za kilka dni - oczywiście w Paryżu.

Samochód prezentuje się bardzo dobrze - agresywne, 4-miejscowe coupe o tradycyjnej sylwetce. Jedyne, co nie jest tu zgodne z motoryzacyjną tradycją, to źródło napędu. Będą to dwa silniki elektryczne produkcji Siemensa, które łącznie generują aż 340 koni mechanicznych. Niestety, jeszcze nie wiadomo, czy silniki napędzają jedną, czy dwie osie.

Wiadomo natomiast, że przyśpieszenie tego pojazdu jest imponujące - od 0-100 km/h Exagon Furtive eGT rozpędza się w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, jednak producent zapewnia, że bez problemu samochód powinien osiągnąć około 300 km/h.

Exagon Furtive e-GT : la rencontre

Jednak najważniejszy tutaj jest zasięg, który jeśli naprawdę wynosi tyle, ile zapewnia producent, to mamy do czynienia z pewnego rodzaju przełomem. Jedną z głównych wad elektrycznych pojazdów jest bowiem mała ilość kilometrów pokonywanych na w pełni naładowanych akumulatorach.

W przypadku Exagonu Furtive eGT zasięg na silnikach elektrycznych, w zależności od stylu jazdy, powinien wynosić 200-400 kilometrów. Jednak to nie koniec. Samochód został wyposażony także w niewielki generator, który doładowuje baterie w trakcie jazdy, dzięki czemu zasięg samochodu wzrasta już do 700-800 km. Takim elektrycznym pojazdem można już jeździć, ponieważ jest to wartość porównywalna do jazdy na jednym pełnym baku paliwa.

Samochód ma zadebiutować na rynku w 2012 roku, a Exagon wstępnie planuje produkować około 100 egzemplarzy Furtivy eGT rocznie. Więcej szczegółów producent zdradzi zapewne na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu.

Exagon-Furtive-e-GT
Exagon-Furtive-e-GT

Źródło: ZercustomsAuto Evolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił