Ford Scorpio

Ford Scorpio to model należący do wyższej klasy średniej produkowany przez amerykański koncern na rynek europejski w latach 1985–1998. Gdy samochód trafił do sprzedaży, stanowił najbardziej reprezentatywny egzemplarz flagowy Forda dostępny w Europie.

  • Ford Scorpio to auto produkowane w latach 1985-1998. Przez 13 lat produkcji, model doczekał się dwóch generacji
  • Dynamiczną jazdę zapewniały silniki benzynowe o pojemności 2.0, 2.3 i 2.9 l. Najmocniejsza jednostka osiągała prędkość 225 km/h, a do setki potrzebowała 9 sekund
  • Wnętrze auta jest przestronne i komfortowe zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów
  • Samochód produkowano z 4-biegową skrzynią automatyczną lub 5-biegową, manualną
  • Scorpio był dostępny w typach nadwozia liftback, sedan i kombi
  • Najniższe spalanie oferowały wysokoprężne silniki pierwszej generacji o mocy 69 lub 92 KM
  • Najczęstszymi usterkami w Scorpio są awarie instalacji elektrycznej i układu chłodzenia
  • Z Fordem Scorpio mogły konkurować: Audi A6, Opel Omega, Rover 800, Saab 9000
[1/8] Ford Scorpio to auto produkowane w latach 1985-1998. Przez 13 lat produkcji, model doczekał się dwóch generacji

Ford Scorpio – informacje ogólne

Ford Scorpio produkowany był w niemieckim oddziale Forda od 1985 roku, zastępując obecny do tego czasu na rynku europejskim model Ford Granada. Pierwsza generacja Scorpio powstawała do 1994 roku, po czym została zastąpiona przez wykorzystującą nową stylistykę drugą generację, która trafiała na taśmy do 1998 roku. Niewielkie zainteresowanie modelem doprowadziło do zrezygnowania koncernu Forda z jego dalszej produkcji. Konkurencją dla Forda Scorpio były między innymi: Audi 100, Lancia Thema, Opel Omega czy Renault 25.

Ford Scorpio – dane techniczne

Na początku jedynym dostępnym nadwoziem Forda Scorpio był 5-drzwiowy liftback, jednak z czasem udostępniono również wersje sedan i kombi. Samochód korzystał z 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-biegowego automatu, natomiast silniki wykorzystywane w Scorpio miały 4 lub 6 cylindrów i pojemność od 1,8 do 2,9 l. Zbiornik paliwa miał pojemność 70 litrów, przy czym samochód ma wysokie spalanie na poziomie średnio 7,9–11,2 l na 100 km. Ford Scorpio w wersji sedan miał długość 4744 mm w pierwszej i 4825 mm w drugiej generacji, a pojemność wynosiła ok. 440–880 l lub do1600 l w przypadku wersji kombi.

Ford Scorpio – spalanie

Spalanie Forda Scorpio na najniższym poziomie występowało w silnikach wysokoprężnych (7,3–8,3 l/ 100 km), które dostępne były w wersjach o mocy 69 lub 92 KM w modelach I generacji lub 115 i 125 KM w przypadku aut II generacji. Wyższe spalanie między 8 a 10 l /100 km było standardem dla wersji benzynowych silnika. Wysoki pobór paliwa pojawiał się również przy mniejszych silnikach, które zwyczajnie nie radziły sobie z autem o tak dużych gabarytach.

Ford Scorpio – opinie

Ford Scorpio jest modelem dobrze wyposażonym, jednak problem pojawia się w przypadku awarii, ponieważ koszty naprawy są wysokie. Co więcej, wysokie jest również spalanie, a przy dużych prędkość daje o sobie znać słabe wyciszenie. Jazda Fordem Scorpio jest płynna i dynamiczna, szczególnie w przypadku aut drugiej generacji z mocniejszym silnikiem. Auto oferuje też dużo miejsca, jednak na dłuższą metę utrzymanie go jest kosztowne.