Ford Ranger Raptor wjeżdża do salonów. Udostępniono oficjalny cennik
Ford Ranger doczekał się ekstremalnej wersji Raptor. Ekstremalnej nie z racji jej możliwości załadunkowych, lecz umiejętności terenowych. Raptor został stworzony do skakania i szaleństw poza asfaltem.
07.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:05
Za Forda Rangera Raptora odpowiedzialna jest ta sama ekipa, która dała nam rewelacyjną Fiestę ST czy wyposażonego w tryb drift Focusa RS. W przypadku pick-upa mocno zmodyfikowano zawieszenie – zmieniono konstrukcję podłużnic, poszerzono rozstaw kół, osłonięto podwozie stalowymi płytami mającymi 2,3 mm grubości. Prześwit wynosi 28,3 cm, podczas gdy w seryjnym Rangerze ta wartość wynosi 23 cm. Amortyzatory FOX są adaptacyjne.
Na polskim rynku Ford Ranger Raptor będzie napędzany silnikiem Diesla o mocy 213 KM, który łączony jest z 10-biegową przekładnią automatyczną. Dzięki dwóm turbosprężarkom moment obrotowy wynosi 500 Nm. Przyspieszenie – przynajmniej na papierze- nie robi wrażenia, bowiem wynosi 10,5 sekundy. Zaskoczeniem ma być za to elastyczność.
Ford Ranger Raptor kosztuje 199 050 zł netto. Najdroższy Ranger Wildtrak – z tym samym silnikiem – wyceniany jest na 152 560 zł. Kilka dni przed premierą oficjalnego cennika pojawiły się oferty dealerów w okolicach 250 tys. zł.
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się wzmocnione stopnie boczne, kompozytowa nakładka skrzyni ładunkowej, system nawigacji satelitarnej SYNC3 z 8-calowym ekranem multimediów, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego.
Trzeba jednak zauważyć, że charakterystyczny kolor Performance Blue wymaga dopłaty w postaci 2180 zł!