Koniec systemu SYNC? Wszystkie modele Forda po 2023 roku będą mieć Androida

Team Upshift - tak będzie nazywał się nowy, specjalny zespół powołany do życia przez Google'a i Forda. Dwaj amerykańscy giganci zamierzają wspólnie stworzyć multimedialny ekosystem, który znajdzie zastosowanie we wszystkich nowych modelach marki.

Ford porzuci rozwijany od lat system SYNC na rzecz rozwiązań Google'a.Ford porzuci rozwijany od lat system SYNC na rzecz rozwiązań Google'a.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Google coraz mocniej wkracza do świata motoryzacji. Począwszy od prac nad systemami autonomicznej jazdy, poprzez łączność Android Auto pozwalającą wyświetlać zawartość smartfona na ekranie multimedialnym pojazdu, a skończywszy na samochodowym oprogramowaniu, które odgrywa coraz większą rolę w branży motoryzacyjnej.

Współpraca na linii Google - producenci samochodów nie jest niczym nowym. Za przykład niech posłuży Volvo, które zaczęło właśnie implementować amerykańskie multimedia w swoich modelach. To smartfony na kołach pozwalające za pośrednictwem ekranu w kokpicie korzystać ze wszystkich usług Google i nie tylko. Teraz podobne plany przedstawił Ford.

Amerykański koncern zawierzył Google większość rozwiązań informatycznych. Gigant z kalifornijskiego Mountain View ma odpowiadać m.in. za wirtualną chmurę danych, rozwój sztucznej inteligencji i tzw. machine learning. Google stanie się też jedynym dostawcą usług multimedialnych dla wszystkich przyszłych modeli Forda. To duża zmiana dla marki, która od lat rozwijała własny system SYNC, najpierw we współpracy z Microsoftem, a następnie BlackBerry.

Zgodnie z 6-letnim planem przedstawionym 1 lutego 2021 roku, wszystkie nowe fordy począwszy od 2023, będą standardowo wyposażone w multimedia Google oparte na systemie Android umożliwiającym nie tylko korzystanie z aplikacji dostępnych w Sklepie Play i usług Google, ale również pozwalającym na zdalne aktualizacje czy stałą łączność z innymi pojazdami w ramach wirtualnego ekosystemu.

Podobnymi planami wcześniej dzielił się już m.in. koncern Renault-Nissan, General Motors czy FCA/PSA (Stellantis), co pozwala sądzić, że w najbliższych latach Google zdecydowanie umocni swoją pozycję w świecie motoryzacji. Z perspektywy klienta jest to raczej pożądane zjawisko, które może zaowocować unifikacją samochodowych systemów.

Nie zdziwcie się jeśli za kilka lat przesiadka do auta innej marki nie będzie wiązała się ze zmianą przyzwyczajeń dotyczących obsługi. Tak jak na smartfonach z Androidem, wszystko powinno działać na podobnej zasadzie niezależnie od marki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne