Ford Focus w wersji Red/Black Edition już w Polsce
Ford Polska wprowadził do oferty dwa wyjątkowe modele Focusa oznaczone podobnie jak mniejsza Fiesta jako Red Edition i Black Edition.
21.12.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:39
Samochody analogicznie do Fiesty – testowaliśmy odmianę Black Edition - zostały wyposażone w pakiet stylistyczny nawiązujący kolorystycznie do nazwy. Wersja Red jest lakierowana na czerwono (Race Red) i ma niektóre elementy w kolorze czarnym. Są to dach, obudowy lusterek, ramki grilla, wlotów powietrza i szyb, a także felgi aluminiowe. Wersja Black w kolorze Mica Shadow Black z kolei ma dokładnie to samo, ale lakierowane odwrotnie, z wyłączeniem felg, które pozostają czarne. Samochody są stylizowane na Focusa ST, ale dysponują standardowymi silnikami, a także usportowionym układem jezdnym (sprężyny i stabilizatory twardsze o 10 proc.) oraz pięcioramiennymi obręczami kół o średnicy 18 cali.
Wnętrze Red i Black Edition wyposażono w usportowione fotele i trójramienną kierownicę obszytą skórą z czerwonym kolorem nici. Nie zabraknie też sportowych nakładek na pedały, oryginalnych dywaników oraz gałki zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Tapicerka siedzeń jest klasyczna, ale również obszyta czerwoną nicią.
Warto zauważyć, że Focus Red lub Black to nic innego jak jedna z wersji wyposażenia, w przeciwieństwie do Fiesty Red i Black Edition, która jest dostępna tylko z jednym silnikiem, wzmocnionym i przeznaczonym tylko dla tej odmiany. Focus Red i Black Edition może być natomiast zamawiany aż w pięciu standardowych wersjach silnikowych. Podstawowym jest litrowy EcoBoost o mocy 125 KM, dalej mamy 1,5 litrowe EcoBoosty o mocy 150 i 182 KM. Są też diesle: 1,5 litra o mocy 120 KM i 2-litrowy o mocy 150 KM. Każda wersja silnikowa współpracuje z manualną skrzynią biegów. Ford nie pozostawia więc wątpliwości co do tego, że Red i Black to nie żadna sportowa odmiana Focusa, a jedynie ładny pakiet stylistyczny za cenę wyższą niż najbogatsza odmiana Titanium. Co więcej, Titanium jest też lepiej wyposażony, ponieważ w standardzie ma m. in. tempomat, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, wyższej klasy radioodtwarzacz, dwustrefową klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę. Tego nie znajdziecie w standardzie Red i Black Edition.
Ceny samochodów zaczynają się od 82 190 zł za wersję z litrowym EcoBoostem. Najmocniejsza 182-konna wersja kosztuje 89 940 zł, natomiast za najmocniejszego diesla zapłacicie 94 440 zł. Wszystkie ceny są o 1000 zł wyższe od wersji Titanium. Samochody już teraz można kupić w promocyjnych cenach.