Ford Fiesta z miękką hybrydą, lepszym wyposażeniem i wciąż 3-drzwiowym nadwoziem

Ford Fiesta z miękką hybrydą, lepszym wyposażeniem i wciąż 3‑drzwiowym nadwoziem

Fiesta to jedna z ostatnich propozycji w segmencie B dostępnych w odmianie 3-drzwiowej.
Fiesta to jedna z ostatnich propozycji w segmencie B dostępnych w odmianie 3-drzwiowej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
09.06.2020 09:32, aktualizacja: 22.03.2023 11:17

Podczas gdy większość producentów oferujących swoje auta w segmencie B rezygnuje z 3-drzwiowych wersji swoich modeli, Ford nadal oferuje taką opcję. Oprócz tego klienci mogą liczyć również na nowe wersje napędu z miękką hybrydą i wzbogacone wyposażenie.

Ford Fiesta debiutuje w odświeżonym wydaniu, choć ci, którzy liczyli na poprawki wizualne, raczej się zawiodą. Producent ograniczył się wyłącznie do uzupełnienia gamy lakierów nadwozia, wzorów felg, czy opcji wykończenia. Linie pozostały bez zmian. Słusznie, gdyż Fiesta mimo upływu lat nadal wygląda świeżo. Ważniejsze jest to, czego nie widać na pierwszy rzut oka - w tym wypadku silniki i wyposażenie.

Największą nowością w gamie Fiesty są dwie benzynowe jednostki wykorzystujące system tzw. miękkiej hybrydy. Mowa o motorach 1,0 EcoBoost 125 KM oraz 155 KM. W obu przypadkach klienci mogą liczyć na niższe spalanie i lepszą dynamikę przy niskich prędkościach.

To rozwiązane znane już m.in. z Pumy, a od niedawna, także Focusa. 48-woltowa instalacja elektryczna zasilająca rozrusznik zintegrowany z generatorem i dodatkowym akumulatorem owocują chwilowym wzrostem maksymalnego momentu obrotowego o 24 Nm podczas ruszania.

Obraz
© mat. prasowe

System pozwala też wyłączać silnik podczas jazdy miejskiej - np. przy dojeżdżaniu do progu zwalniającego lub świateł, co z pewnością przekłada się na niższe spalanie. To jednak nie koniec atrakcji - klienci, którzy zdecydują się na nową Fiestę, mogą też liczyć na ciekawe wyposażenie.

Poza zaktualizowanym systemem multimedialnym Sync3 na pokładzie znajdziemy też adaptacyjny tempomat Stop&Go zintegrowany z systemem rozpoznawania znaków drogowych. Nie brakuje również czujników wykrywających ruch poprzeczny czy możliwości automatycznego parkowania prostopadłego.

Ciekawym rozwiązaniem jest też standardowa aplikacja FordPass pozwalająca na kontrolowanie statusu pojazdu przy pomocy smartfona, sterowanie zamkami i oświetleniem, a nawet uruchamianie silnika (w wersji z automatyczną skrzynią biegów).

Odświeżona Fiesta powinna niebawem pojawić się w polskich salonach. Na razie nie wiemy czy i ewentualnie jak bardzo wprowadzone zmiany wpłyną na ceny.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)