Ford Everest to Ranger w innych ciuszkach. Pod maską tylko silniki Diesla

Ford pochwalił się nowym modelem Everest. To tak naprawdę pick-up Ranger pozbawiony paki. Na razie nie trafi on jednak do europejskiej sieci sprzedaży.

Ford EverestFord Everest
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Forda
Mateusz Lubczański

"Postawienie" SUV-a na platformie pick-upa nie jest niczym nowym. Podobny zabieg przeprowadziło kiedyś Mitsubishi w przypadku limitowanego w Polsce Pajero Sport. Ford nie eksperymentował, a wprowadzenie nowej generacji Everesta sprawiło, że rozstaw osi w porównaniu do poprzednika jest dłuższy o 50 mm.

Ford Everest
Ford Everest © mat. prasowe

Oferta silnikowa również wskazuje, że Everest raczej nie pojawi się w Europie. To dwie jednostki wysokoprężne. Pierwsza z nich ma dwa litry pojemności i cztery cylindry. Większa ma już trzy litry i jest to V6. Niezależnie od silnika przekładnia jest automatyczna i ma dziesięć biegów. Oficjalne dane dot. mocy i momentu obrotowego nie zostały udostępnione. Wiadomo za to, że dostępne będą auta z napędem na tył i na cztery koła.

Everest może mieć zabezpieczenie podwozia, blokadę dyferencjału na tylnej osi, tryby jazdy poza asfaltem oraz dwa mocowania holownicze w przednim zderzaku. Ford może też przejechać przez bród mający 80 cm głębokości – nieźle. Weźmie też na hak przyczepę mającą 3,5 tony DMC.

Ford Everest - wnętrze
Ford Everest - wnętrze © mat. prasowe Forda

Choć Everest ma się sprawdzić poza asfaltem, nie oznacza to, że kabina jest spartańska. Tu znajdziemy nawet 12-calowy ekran multimediów, cyfrowe zegary, bezprzewodową ładowarkę, wentylowane i ogrzewane fotele (jak i kierownicę). Więcej informacji producent poda w najbliższym czasie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów