Ford chwali się tunelem aerodynamicznym. Pomógł w projektowaniu nowego Mustanga

Ford postanowił zdradzić tajniki projektowania nowego Mustanga w odmianie Dark Horse pod kątem aerodynamicznym. Amerykanie wyjątkowo mocno zwrócili uwagę na tunel aerodynamiczny, który miał w całym procesie ogromne znaczenie.

Ford Mustang Dark HorseFord Mustang Dark Horse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

W przypadku prędkości, jakie są w stanie osiągać auta, kwestia reagowania bryły samochodu oraz jej elementów z przecinanym powietrzem zawsze była istotna. Sporym skokiem w kontekście projektowania aerodynamicznych konstrukcji były tunele, dzięki którym w kontrolowanym środowisku można było testować różnorodne warunki i sytuacje, z jakimi może na drodze spotkać się auto.

Aerodynamika jest istotna w każdym samochodzie. W niektórych sytuacjach mały opór będzie wiązać się z ekonomią jazdy, innym razem na pierwszym miejscu będzie kwestia osiągów. To właśnie dlatego nie powinien nas dziwić fakt, jak wiele uwagi przyłożono do tego elementu w kontekście produkcji Forda Mustanga Dark Horse, czyli nowej odmiany legendarnego modelu, stworzonej pod torowe wyzwania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Mustang Mach-E – to nie fair!

Jak przyznaje Ford, kluczowy w projekcie odpowiedniego pakietu aerodynamicznego w Mustangu Dark Horse miał tunel aerodynamiczny, w którym nawierzchnia oraz powietrze mogło być rozpędzone do prędkości aż 321 km/h. Dzięki temu możliwe było jak najwierniejsze odwzorowanie warunków torowych, co w kontekście takiego auta jest niezwykle istotne.

Ford Mustang Dark Horse
Ford Mustang Dark Horse © Materiały prasowe | Ford

Spędziliśmy około 250 godzin w tunelu aerodynamicznym, opracowując Forda Mustanga na rok 2024, wraz z wchodzącym w tym roczniku modelem Dark Horse. Walory aerodynamiczne oraz inne czynniki zdecydowały, że Dark Horse to najlepiej przystosowany do jazdy na torze model homologowany również na ulicę wśród wszystkich pięciolitrowych mustangów, jakie powstały do tej pory.

Jonathan Gesek
specjalista ds. aerodynamiki Forda Mustanga i Forda Bronco

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów