Ford chwali się tunelem aerodynamicznym. Pomógł w projektowaniu nowego Mustanga

Ford postanowił zdradzić tajniki projektowania nowego Mustanga w odmianie Dark Horse pod kątem aerodynamicznym. Amerykanie wyjątkowo mocno zwrócili uwagę na tunel aerodynamiczny, który miał w całym procesie ogromne znaczenie.

Ford Mustang Dark Horse
Ford Mustang Dark Horse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

20.06.2023 | aktual.: 22.06.2023 16:24

W przypadku prędkości, jakie są w stanie osiągać auta, kwestia reagowania bryły samochodu oraz jej elementów z przecinanym powietrzem zawsze była istotna. Sporym skokiem w kontekście projektowania aerodynamicznych konstrukcji były tunele, dzięki którym w kontrolowanym środowisku można było testować różnorodne warunki i sytuacje, z jakimi może na drodze spotkać się auto.

Aerodynamika jest istotna w każdym samochodzie. W niektórych sytuacjach mały opór będzie wiązać się z ekonomią jazdy, innym razem na pierwszym miejscu będzie kwestia osiągów. To właśnie dlatego nie powinien nas dziwić fakt, jak wiele uwagi przyłożono do tego elementu w kontekście produkcji Forda Mustanga Dark Horse, czyli nowej odmiany legendarnego modelu, stworzonej pod torowe wyzwania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak przyznaje Ford, kluczowy w projekcie odpowiedniego pakietu aerodynamicznego w Mustangu Dark Horse miał tunel aerodynamiczny, w którym nawierzchnia oraz powietrze mogło być rozpędzone do prędkości aż 321 km/h. Dzięki temu możliwe było jak najwierniejsze odwzorowanie warunków torowych, co w kontekście takiego auta jest niezwykle istotne.

Ford Mustang Dark Horse
Ford Mustang Dark Horse© Materiały prasowe | Ford

Spędziliśmy około 250 godzin w tunelu aerodynamicznym, opracowując Forda Mustanga na rok 2024, wraz z wchodzącym w tym roczniku modelem Dark Horse. Walory aerodynamiczne oraz inne czynniki zdecydowały, że Dark Horse to najlepiej przystosowany do jazdy na torze model homologowany również na ulicę wśród wszystkich pięciolitrowych mustangów, jakie powstały do tej pory.

Jonathan Gesekspecjalista ds. aerodynamiki Forda Mustanga i Forda Bronco
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)