Fisker w opałach - hybrydowa Karma psuje się na potęgę

Fisker Karma Plug-In Hybrid nie jest jeszcze w sprzedaży zbyt długo, a producent już może mówić o niesamowitym pechu.

Obraz
Rafał Warecki

Fisker Karma Plug-In Hybrid nie jest jeszcze w sprzedaży zbyt długo, a producent już może mówić o niesamowitym pechu.

Najpierw było głośno o problemach z układem chłodzenia baterii cieczą, który przez nieprawidłowy montaż mógł przeciekać zalewając akumulatory i powodując pożar. Na forach internetowych posiadaczy Fiskerów (sprzedano ich już około 500 sztuk) aż roi się od postów na temat ich wysokiej awaryjności i dziwnych błędów uniemożliwiających jazdę.

Teraz, amerykański serwis Consumer Reports zajmujący się profesjonalnym testem różnych sprzętów zakupił u dilera marki Fisker egzemplarz hybrydowego modelu Karma za 107 850 dolarów. Auto podczas testowania dokładności wskazań prędkościomierza zepsuło się z przebiegiem zaledwie 180 mil na liczniku. Sprawa oczywiście została odpowiednio nagłośniona w mediach.

Fisker chwalący się gwarancją na okres 50 miesięcy lub dystans 50 000 mil odebrał zepsute auto, aby oddać je naprawione klientowi w ciągu 48 godzin wraz z wyjaśnieniami. Według załączonego listu samochód zachował się prawidłowo - system diagnostyczny włączył tryb serwisowy aby zapobiec dalszym, poważniejszym w skutkach uszkodzeniom. W stan gotowości postawiono grupę 50 inżynierów, którzy mieli dokładnie prześwietlić problem. Co spowodowało awarię? Według dyrektora generalnego marki Toma LaSordy przyczyną był kabel inwertera od płynnej regulacji mocy i same baterie, z których energia potrzebna do pracy silników elektrycznych była pobierana. Elementy wymieniono.

Powołany zespół inżynierski będzie też konsultował i rozwiązywał wszystkie problemy przytaczane przez klientów. Raczej nie będzie ich brakować, magazyn Consumer Reports świeżo po odbiorze auta zgłosił problemy z niegasnącymi kontrolkami ESC, ABS, załączaniem się sygnalizacji hamowania awaryjnego i komunikatów o przegrzaniu. Tom LaSorda zapowiedział już nowe oprogramowanie dedykowane do pojazdu, które ma rozwiązać większość problemów. Inżynierowe z Fiskera będą mieć pełne ręce roboty - choroby wieku dziecięcego nadciągają.

$100,000 Fisker Karma breaks down at Consumer Reports test track | Consumer Reports

Źródło: Consumer Reports

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł