Fisker w opałach - hybrydowa Karma psuje się na potęgę

Fisker Karma Plug-In Hybrid nie jest jeszcze w sprzedaży zbyt długo, a producent już może mówić o niesamowitym pechu.

Obraz
Rafał Warecki

Fisker Karma Plug-In Hybrid nie jest jeszcze w sprzedaży zbyt długo, a producent już może mówić o niesamowitym pechu.

Najpierw było głośno o problemach z układem chłodzenia baterii cieczą, który przez nieprawidłowy montaż mógł przeciekać zalewając akumulatory i powodując pożar. Na forach internetowych posiadaczy Fiskerów (sprzedano ich już około 500 sztuk) aż roi się od postów na temat ich wysokiej awaryjności i dziwnych błędów uniemożliwiających jazdę.

Teraz, amerykański serwis Consumer Reports zajmujący się profesjonalnym testem różnych sprzętów zakupił u dilera marki Fisker egzemplarz hybrydowego modelu Karma za 107 850 dolarów. Auto podczas testowania dokładności wskazań prędkościomierza zepsuło się z przebiegiem zaledwie 180 mil na liczniku. Sprawa oczywiście została odpowiednio nagłośniona w mediach.

Fisker chwalący się gwarancją na okres 50 miesięcy lub dystans 50 000 mil odebrał zepsute auto, aby oddać je naprawione klientowi w ciągu 48 godzin wraz z wyjaśnieniami. Według załączonego listu samochód zachował się prawidłowo - system diagnostyczny włączył tryb serwisowy aby zapobiec dalszym, poważniejszym w skutkach uszkodzeniom. W stan gotowości postawiono grupę 50 inżynierów, którzy mieli dokładnie prześwietlić problem. Co spowodowało awarię? Według dyrektora generalnego marki Toma LaSordy przyczyną był kabel inwertera od płynnej regulacji mocy i same baterie, z których energia potrzebna do pracy silników elektrycznych była pobierana. Elementy wymieniono.

Powołany zespół inżynierski będzie też konsultował i rozwiązywał wszystkie problemy przytaczane przez klientów. Raczej nie będzie ich brakować, magazyn Consumer Reports świeżo po odbiorze auta zgłosił problemy z niegasnącymi kontrolkami ESC, ABS, załączaniem się sygnalizacji hamowania awaryjnego i komunikatów o przegrzaniu. Tom LaSorda zapowiedział już nowe oprogramowanie dedykowane do pojazdu, które ma rozwiązać większość problemów. Inżynierowe z Fiskera będą mieć pełne ręce roboty - choroby wieku dziecięcego nadciągają.

$100,000 Fisker Karma breaks down at Consumer Reports test track | Consumer Reports

Źródło: Consumer Reports

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟