Fisker Karma - sport, luksus i baterie [wideo]

Fisker Karma - sport, luksus i baterie [wideo]

Fisker Karma - sport, luksus i baterie [wideo]
Rafał Warecki
23.08.2010 05:05, aktualizacja: 13.10.2022 13:45

Podczas gdy motoryzacyjne giganty tonęły w długach, Fisker rozwijał skrzydła.

Podczas gdy motoryzacyjne giganty tonęły w długach, Fisker rozwijał skrzydła.

Już w zeszłym roku kalifornijska spółka oficjalnie ogłosiła, że limit zamówień został przekroczony. W samych USA zaplanowano i częściowo zrealizowano prawie 40 salonów sprzedaży. Wszystko po to, by ponad 1300 klientów, którym udało się zapisać na pierwszą serię zamówień, miało bliższy kontakt z firmą oraz by kolejni mogli łatwiej zostawić w salonie swoje pieniądze.

Za niespełna 100 000 dolarów Fisker oferuje pojazd z hybrydowym napędem spalinowo-elektrycznym o bardzo ciekawej i oryginalnej stylistyce, której nie powstydziliby się najdrożsi światowi producenci. W końcu Henrik Fisker pracował między innymi dla Aston Martin.

Obraz

Nadwozie Fisker Karma mogłoby zawstydzić wielu wyjadaczy segmentu, auto wygląda świetnie. Rzadko kiedy czterodrzwiowe auto ma tak dobrze i proporcjonalnie spasowaną sylwetkę, która zachowuje zarówno nutkę elegancji, jak i drapieżny pazurek.

Hybrydowe, czterodrzwiowe coupe, ważące 2070 kg, wyposażone zostało w dwa elektryczne silniki w technologii Q-Drive o łącznej mocy 408 KM i momencie obrotowym 1300 Nm przekazywanym na tylną oś. Pozwala to na rozpędzenie auta do prędkości 100 km/h w około 6 s i zatrzymanie licznika przy wskazaniu 201 km/h.

Obraz

Oprócz jednostki spalinowej w postaci turbodoładowanego Ecotec o pojemności 2000 cm³ mającej zwiększyć zasięg pojazdu jako generator auto będzie wyposażone w panele słoneczne zamontowane na dachu, które pomogą w ładowaniu litowo-jonowo-fosforanowych akumulatorów (160 kW) umieszczonych centralnie pod podłogą.

Dodatkowo w grę wchodzi opcja ładowania z normalnego gniazdka elektrycznego (110-220 V). Według zapewnień producenta, baterie wystarczą na dziesięć lat lub 160 000 km. Średnie zużycia paliwa ma oscylować wokół wartości 2.4 litra na 100 kilometrów, zasięg pojazdu jako ZEV (Zero Emission Vehicle) wyniesie 80 km, natomiast przy normalnej jeździe z wykorzystaniem jednostki spalinowej - 400 km.

Obraz

Biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę, wygląd, osiągi i oferowane technologie, dotychczasowi rezydenci segmentu czterodrzwiowych coupe mogą czuć się zaniepokojeni. Zresztą przekonajcie się sami, oglądając pierwszą oficjalną reklamę modelu Fisker Karma.

2011 Fisker Karma Commercial

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)