Fisker Alaska debiutuje jako elektryczny pickup. Ma być najlżejszy w segmencie

Fisker kontynuuje podbój rynku kolejnymi premierami. Po modelach Pear i Ronin przyszedł czas na Alaskę - elektrycznego pickupa o całkiem niezłych parametrach.

Fisker AlaskaFisker Alaska
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fisker
Aleksander Ruciński

Alaska bazuje na zmodyfikowanej platformie FM31 znanej już z modelu Ocean. Tłumaczy to dość znaczące podobieństwa wizualne między dwoma modelami. Z tą różnicą, że Ocean jest SUV-em, a Alaska pickupem.

Szef marki, Henrik Fisker, określa nową propozycję mianem najlżejszego elektrycznego pickupa. Wspomina też o ekologicznym charakterze, który objawia się nie tylko elektrycznym napędem, lecz przede wszystkim zastosowanymi materiałami. Wegańskie wnętrze z etycznie pozyskanymi komponentami to tylko jeden z przykładów.

Nie brakuje też innych atrakcji, jak np. "Houdini trunk". To nic innego, jak chowana ściana pomiędzy kabiną i przestrzenią bagażową, pozwalająca przewozić dłuższe przedmioty po złożeniu kanapy. Jest też gigantyczny uchwyt na kubek czy specjalny wieszak na kowbojski kapelusz.

Fisker Alaska
Fisker Alaska © Materiały prasowe | Fisker

Przechodząc do kwestii technicznych - Alaska będzie dostępna z dwiema pojemnościami baterii do wyboru (75 kWh i 113 kWh). Ta większa powinna zapewnić do 550 km zasięgu. Wciąż jednak nie znamy pozostałych danych.

Niewykluczone, że trafi tu ten sam napęd co w Oceanie, co oznacza minimum 275 KM i maksimum 550 KM. Na potwierdzenie specyfikacji musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Rozpoczęcie sprzedaży przewidziano na 2025 rok. Przewidywana cena Alaski to około 45 tys. dolarów.

  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
[1/18] Fisker Alaska Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Fisker
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów