Fisker Alaska debiutuje jako elektryczny pickup. Ma być najlżejszy w segmencie

Fisker kontynuuje podbój rynku kolejnymi premierami. Po modelach Pear i Ronin przyszedł czas na Alaskę - elektrycznego pickupa o całkiem niezłych parametrach.

Fisker AlaskaFisker Alaska
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fisker
Aleksander Ruciński

Alaska bazuje na zmodyfikowanej platformie FM31 znanej już z modelu Ocean. Tłumaczy to dość znaczące podobieństwa wizualne między dwoma modelami. Z tą różnicą, że Ocean jest SUV-em, a Alaska pickupem.

Szef marki, Henrik Fisker, określa nową propozycję mianem najlżejszego elektrycznego pickupa. Wspomina też o ekologicznym charakterze, który objawia się nie tylko elektrycznym napędem, lecz przede wszystkim zastosowanymi materiałami. Wegańskie wnętrze z etycznie pozyskanymi komponentami to tylko jeden z przykładów.

Nie brakuje też innych atrakcji, jak np. "Houdini trunk". To nic innego, jak chowana ściana pomiędzy kabiną i przestrzenią bagażową, pozwalająca przewozić dłuższe przedmioty po złożeniu kanapy. Jest też gigantyczny uchwyt na kubek czy specjalny wieszak na kowbojski kapelusz.

Fisker Alaska
Fisker Alaska © Materiały prasowe | Fisker

Przechodząc do kwestii technicznych - Alaska będzie dostępna z dwiema pojemnościami baterii do wyboru (75 kWh i 113 kWh). Ta większa powinna zapewnić do 550 km zasięgu. Wciąż jednak nie znamy pozostałych danych.

Niewykluczone, że trafi tu ten sam napęd co w Oceanie, co oznacza minimum 275 KM i maksimum 550 KM. Na potwierdzenie specyfikacji musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Rozpoczęcie sprzedaży przewidziano na 2025 rok. Przewidywana cena Alaski to około 45 tys. dolarów.

  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
  • Fisker Alaska
[1/18] Fisker Alaska Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Fisker
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀