Fiat Panda przeżyje aż do 2030 roku. Nadal sprzedaje się fantastycznie

Rynek motoryzacyjny zmienia się dynamicznie, lecz stałym jego elementem jest spora popularność Fiata Pandy. Stellantis nie ma zamiaru zabijać kury znoszącej złote jaja — według nowych planów model zniknie z rynku dopiero tuż przed 20. urodzinami.

Fiat Panda III na rynku jest od 13 lat. Stary, ale jary
Fiat Panda III na rynku jest od 13 lat. Stary, ale jary
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Kamil Niewiński

11.04.2024 | aktual.: 11.04.2024 20:50

Jeżeli mielibyśmy mówić o długowieczności w świecie motoryzacji, trzecia generacja Fiata Pandy wpasowuje się w tę definicję wręcz fantastycznie. Model trafił na rynek w 2011 r., lecz nadal cieszy się gigantycznym zainteresowaniem. 

W 2024 r. w świat z włoskiego Pomigliano d'Arco ma wyjechać aż 175 tys. egzemplarzy Fiata Pandy — o 20 proc. więcej niż w 2023 r. Wszystko po to, by podaż zdołała dogonić popyt. 

Panda zdecydowanie znalazła eliksir na wieczną młodość, bowiem pomimo upływu lat klienci nadal nie wydają się być znudzeni włoskim mieszczuchem. Idealnie pokazują to najnowsze dane sprzedażowe, obejmujące statystyki za styczeń i luty 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bestseller z Półwyspu Apenińskiego w ciągu wspomnianych dwóch miesięcy sprzedał się w nakładzie 26 357 egz., co w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 r. jest wzrostem o imponujące 19,2 proc. 

Według danych ośrodka badawczego Dataforce jest to równocześnie najpopularniejszy model Fiata na Starym Kontynencie, a także 4. najlepiej sprzedający się model koncernu Stellantis, po Peugeocie 208, Citroënie C3 oraz Peugeocie 2008.

Nic więc dziwnego, że plany koncernu ws. nadal kapitalnie radzącego sobie auta uległy zmianie. Jeszcze w marcu 2024 r. deklarowano, że Fiat Panda na spokojnie będzie produkowany do 2027 r., kiedy to ustąpi miejsca swojemu elektrycznemu odpowiednikowi. Decyzja ta została jednak błyskawicznie zweryfikowana.

Przy okazji premiery Alfy Romeo Milano, która odbyła się w środę 10 kwietnia, dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares potwierdził zamiar produkcji spalinowej Pandy aż do 2030 r. Jest to data graniczna, jako że właśnie u progu nowej dekady Fiat ma przejść całkowicie na produkcję elektryków. Zanim jednak to nastąpi, Panda ma zapewnić klientom opcję zakupu przystępnego cenowo miejskiego samochodu.

FiatFiat Pandafiat panda iii
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)