Używany Fiat Bravo II - typowe awarie i problemy

Pamiętacie Fiata Stilo? Ten kompakt był krokiem w stronę rozwoju tej włoskiej marki, którą w latach 90. okryła zła sława. Oczywiście model ten miał swoje mankamenty, jednak na szczęście Fiat dokładnie przeanalizował co warto poprawić. Wypuszczono na rynek jego następcę, czyli model Bravo II, który zagwarantował swoim klientom znacznie wyższą bezawaryjność zupełnie niespotykaną u jego poprzedników.

Fiat Bravo IIFiat Bravo II
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Artur Kuśmierzak

Samochód pojawił się u dealerów w 2007 roku, a rok po premierze do gamy silników dołączył 1,9-litrowy nowoczesny diesel z rodziny MultiJet o mocy 120 koni mechanicznych. W 2009 roku pod maską Bravo II zagościł najmocniejszy 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów. Rok temu samochód przeszedł facelifting, a z godnie z najnowszą ekologiczną modą na downsizing w ofercie pojawiła się nowa jednostka napędowa 1.4 T MultiAir.

Silniki

  • R4 1,4 (90 KM)
  • R4 1,4 T (120- 150 KM)
  • R4 1,4 T MultiAir (140 KM)

Diesle z rodziny MultiJet:

  • R4 1,6 (105- 120 KM)
  • R4 1,9 (120 KM)
  • R4 1,9 (150 KM)
  • R4 2,0 (165 KM)

Który z silników sprawia najmniej problemów w eksploatacji? Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to raczej nie sprawiają one niemiłych niespodzianek swoim użytkownikom– to przecież jeszcze stosunkowo nowe auto. Powinniśmy jednak regularnie sprawdzać poziom oleju, którego może ubywać. Najlepszym kompromisem pomiędzy przyzwoitym spalaniem, a dobrymi osiągami są doładowane motory 1,4 litra. Jeżeli chodzi o diesle to również nie można mieć im prawie nic do zarzucenia poza sporadycznymi awariami zaworu EGR i poceniem się turbosprężarki.

Awaryjność

W egzemplarzach z początku produkcji spotykane są również usterki chłodnicy klimatyzacji. Użytkownicy Bravo II narzekają na przedwczesne zużycie sprzęgła i hydraulicznego wysprzęglika. Z drobnych niedoróbek warto wymienić parujące reflektory i trzeszczące plastiki użyte do wykończenia wnętrza, a także stukającą półkę bagażnika. Do wadliwych elementów należy zaliczyć też blokujące się zaciski hamulcowe, które mogą wymagać wymiany, poza tym układ hamulcowy jest zdecydowanie za mało skuteczny.

Naszym zdaniem

Kolejnym asem w rękawie Bravo II są przewidywalny, choć mocno wspomagany układ kierowniczy i sztywne zawieszenie, które sprawiają, że autem jeździ się na prawdę przyjemnie. Dzięki temu, że większość oferowanych na naszym rodzimym rynku używanych egzemplarzy pochodzi z polskich salonów znalezienie zadbanego egzemplarza jest niezwykle proste.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne