Fiat 500 po liftingu wyszpiegowany w Polsce! [aktualizacja]

Na ulicach Bielska-Białej nasz czytelnik Łukasz Bilewicz przyłapał Fiata 500 po liftingu w trakcie testów drogowych.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Łukasz Bilewicz
Mariusz Zmysłowski

Już od kilku miesięcy w kuluarach świata motoryzacyjnego mówi się, że w tym roku Fiata 500 czeka lifting. Ten stylowy pojazd jest na rynku już od 2007 roku, więc pewnie będzie to już ostatni pakiet poprawek w trakcie żywota tej generacji miejskiego malucha.

Obraz
© fot. Łukasz Bilewicz

Fiat dobrze zamaskował swój testowany w Polsce prototyp. Widać na nim właściwie jedynie zarysy świateł. To jednak wystarczy, by dostrzec pierwsze różnice między odświeżonym modelem a tym, który jest dostępny obecnie na rynku. Wyraźnie widać, że zmienione zostaną tylne lampy. Nie będą one już gładkie. Ich obrysy na prototypie wyraźnie odstają od całości klosza.

Obraz
© fot. Łukasz Bilewicz

Można się spodziewać, że w ramach liftingu Fiat nie tylko nieco zmieni wygląd małej 500, ale również odświeży gamę jednostek napędowych. By dotrzymać kroku młodszej konkurencji włoski producent z pewnością dołoży do katalogu również nowe wyposażenie opcjonalne lub przynajmniej podniesie poziom zestawu bazowego.

Z publikacją naszych zdjęć szpiegowskich zbiegło się w czasie ogłoszenie daty premiery nowego Fiata 500. Tak, nowego. Producenci często posługują się tym określeniem również w odniesieniu do liftingu, więc nie spodziewajmy się zupełnie nowej generacji modnego mieszczucha z Włoch.

Kiedy 500 będzie miała swoją premierę? Nastąpi to 4 lipca, w urodziny oryginalnego modelu, który pojawił się właśnie tego dnia w roku 1957 w Turynie. Publicznego debiutu tego auta możemy spodziewać się zgodnie z przewidywaniami na jesiennych targach samochodowych we Frankfurcie.

[aktualizacja 19 czerwca]

Obraz

Odświeżona 500 dostanie dodatkowe chromowane listwy z przodu. Najbardziej odznaczająca się, będzie wychodzić z umieszczonego w dolnej części pasa przedniego grilla. Wygląda ona nieco jak próba symbolicznego nawiązania do klasycznych, połyskujących zderzaków. Plus dla Fiata za dodatek w stylu retro!

Obraz

Minus należy się za to za nieproporcjonalnie rozciągniętą okrągłą lampę poniżej głównego reflektora. W obecnej 500 jest ona nieduża, około połowę mniejsza. Teraz te reflektory będą niemal tych samych rozmiarów co główna lampa. Czy facjata 500 nie straci na delikatności? Do tej pory było w niej coś uroczo infantylnego, co szczególnie do gustu przypadało paniom. Oby lifting tego nie zepsuł.

Z tyłu nie widać niczego nowego, czego nie zauważylibyśmy już po polskich przeszpiegach. Zmienią się przede wszystkim lampy. Innych nowych detali trudno się doszukać ze względu na pozostałości maskowania i niską jakość zdjęć.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy