Fiat 500 po liftingu wyszpiegowany w Polsce! [aktualizacja]
Na ulicach Bielska-Białej nasz czytelnik Łukasz Bilewicz przyłapał Fiata 500 po liftingu w trakcie testów drogowych.
19.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:59
Już od kilku miesięcy w kuluarach świata motoryzacyjnego mówi się, że w tym roku Fiata 500 czeka lifting. Ten stylowy pojazd jest na rynku już od 2007 roku, więc pewnie będzie to już ostatni pakiet poprawek w trakcie żywota tej generacji miejskiego malucha.
Fiat dobrze zamaskował swój testowany w Polsce prototyp. Widać na nim właściwie jedynie zarysy świateł. To jednak wystarczy, by dostrzec pierwsze różnice między odświeżonym modelem a tym, który jest dostępny obecnie na rynku. Wyraźnie widać, że zmienione zostaną tylne lampy. Nie będą one już gładkie. Ich obrysy na prototypie wyraźnie odstają od całości klosza.
Można się spodziewać, że w ramach liftingu Fiat nie tylko nieco zmieni wygląd małej 500, ale również odświeży gamę jednostek napędowych. By dotrzymać kroku młodszej konkurencji włoski producent z pewnością dołoży do katalogu również nowe wyposażenie opcjonalne lub przynajmniej podniesie poziom zestawu bazowego.
Z publikacją naszych zdjęć szpiegowskich zbiegło się w czasie ogłoszenie daty premiery nowego Fiata 500. Tak, nowego. Producenci często posługują się tym określeniem również w odniesieniu do liftingu, więc nie spodziewajmy się zupełnie nowej generacji modnego mieszczucha z Włoch.
Kiedy 500 będzie miała swoją premierę? Nastąpi to 4 lipca, w urodziny oryginalnego modelu, który pojawił się właśnie tego dnia w roku 1957 w Turynie. Publicznego debiutu tego auta możemy spodziewać się zgodnie z przewidywaniami na jesiennych targach samochodowych we Frankfurcie.
[aktualizacja 19 czerwca]
Odświeżona 500 dostanie dodatkowe chromowane listwy z przodu. Najbardziej odznaczająca się, będzie wychodzić z umieszczonego w dolnej części pasa przedniego grilla. Wygląda ona nieco jak próba symbolicznego nawiązania do klasycznych, połyskujących zderzaków. Plus dla Fiata za dodatek w stylu retro!
Minus należy się za to za nieproporcjonalnie rozciągniętą okrągłą lampę poniżej głównego reflektora. W obecnej 500 jest ona nieduża, około połowę mniejsza. Teraz te reflektory będą niemal tych samych rozmiarów co główna lampa. Czy facjata 500 nie straci na delikatności? Do tej pory było w niej coś uroczo infantylnego, co szczególnie do gustu przypadało paniom. Oby lifting tego nie zepsuł.
Z tyłu nie widać niczego nowego, czego nie zauważylibyśmy już po polskich przeszpiegach. Zmienią się przede wszystkim lampy. Innych nowych detali trudno się doszukać ze względu na pozostałości maskowania i niską jakość zdjęć.