Ferrari pracuje nad własnym napędem hybrydowym

Jak donosi Autocar włoski producent sportowych samochodów pracuje nad swoim własnym napędem hybrydowym. Według doniesień Ferrari zgłosiło się do urzędu patentowego z wnioskiem odnośnie tego typu napędu. W swojej wizji Włosi przewidzieli 6 różnych możliwości rozmieszczenia poszczególnych elementów układu hybrydowego. Każdy z nich wygląda jednak podobnie: elektryczna jednostka napędzająca jedną oś i tradycyjny silnik zasilający drugą.

Obraz
Mateusz Gajewski

Jak donosi* Autocar włoski producent sportowych samochodów pracuje nad swoim własnym napędem hybrydowym. Według doniesień* Ferrari zgłosiło się do urzędu patentowego z wnioskiem odnośnie tego typu napędu. W swojej wizji Włosi przewidzieli 6 różnych możliwości rozmieszczenia poszczególnych elementów układu hybrydowego. Każdy z nich wygląda jednak podobnie: elektryczna jednostka napędzająca jedną oś i tradycyjny silnik zasilający drugą.

Są jednak od tego pewne wyjątki. Niektóre układy przewidują umieszczenie dwóch elektrycznych silniczków w kołach pojazdu, podczas gdy tradycyjny silnik zająłby się dostarczaniem mocy pozostałym dwóm kółkom. Autocar twierdzi, że Ferrari nie ma jednak zamiaru stosowania układu hybrydowego w celu polepszenia ekonomii paliwowej, ale głównym zamierzeniem włoskiej firmy jest poprawienie właściwości jezdnych samochodów.

Napęd na cztery koła, który może być w taki sposób utworzony, umożliwia kierowcy pojazdu podjęcie decyzji w sprawie używania napędzanej jednej osi lub też wszystkich czterech kółek; dzięki temu w chwilach bardzo dobrej przyczepności wystarczy napęd na jedną oś, podczas gdy przyczepność do drogi spada korzystamy z napędu na cztery koła - takie słowa znalazły się na wniosku złożonym przez Ferrari.

Układ będzie więc na pewno lekki, co nie wpłynie negatywnie na osiągi pojazdów, w których zostanie zastosowany.[block position="inside"]9998[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić