Ferrari dostanie specjalne wyświetlacze Samsunga. To początek dużej współpracy
Ekrany i wyświetlacze na dobre przejęły klasyczne kokpity. To duża szansa dla producentów elektroniki użytkowej, którzy jeszcze mocniej mogą przeniknąć do świata motoryzacji. Przykładem jest Samsung, który nawiązał współpracę z Ferrari.
12.04.2023 | aktual.: 14.04.2023 15:38
Koreański koncern niejednokrotnie prezentował cyfrowe rozwiązania dla aut przyszłości. Przykładem jest choćby koncepcyjny Digital Cockpit pokazany na targach CES. Firma stopniowo przechodzi od słów do czynów, zaczynając od razu z najwyższej półki.
Mowa o mariażu z Ferrari potwierdzonym niedawno przez samego szefa marki, jakim jest Benedetto Vigna. W komunikacie prasowym czytamy, że Samsung stworzy "dedykowaną technologię wyświetlaczy dla kolejnej generacji aut Ferrari".
Decyzja pokrywa się z wcześniejszymi zapowiedziami, w których Vigna przyznawał, że Ferrari skupi się na rozwoju cyfryzacji i elektromobilności, z wykorzystaniem mniej kluczowych elementów pochodzących od zewnętrznych dostawców.
Samsung zamierza zainwestować ponad 3 mld dolarów w rozwój i produkcję paneli OLED w Asan, w Południowej Korei. Część z nich trafi zapewne do aut z Maranello.