Ferrari 488 GT Modificata ma 700 KM i wielkie skrzydło. Niestety, nie nadaje się na drogi

Ferrari pochwaliło się kolejną premierą, jaką jest model 488 GT Modificata, stworzony głównie z myślą o jeździe po torze. To maszyna dla klientów, którzy wiedzą, czego chcą. I niewiele różni się od rasowych wyścigówek z serii GT3.

To nie auto do lansu, lecz typowo torowa maszyna.To nie auto do lansu, lecz typowo torowa maszyna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Kolejne wariacja na temat Ferrari 488 to GT Modificata - maszyna, która nie powstała po to, by szpanować na bulwarach. To raczej torowa zabawka, pozwalająca szlifować umiejętności na torze i poczuć się jak zawodnicy serii GT3. Połączono tu wszystkie rozwiązania znane z 488 GT3 oraz 488 GTE, składając je w lepszą całość.

4-litrowe V8 dzięki nowemu oprogramowaniu sterującemu pracą jednostki, generuje tu aż 700 KM, co wiązało się z koniecznością wzmocnienia skrzyni biegów. Przekładnia dostała też dłuższe przełożenia i sprzęgło z włókna węglowego zdolne przenosić większe obciążenia.

Oczywiście najważniejszą rolę odgrywa tu aerodynamika. Wystarczy rzut oka na potężne tylne skrzydło, aby się o tym przekonać. Oczywiście ono również, podobnie zresztą jak większość elementów nadwozia, wykonane jest z carbonu. Ferrari chwali się, że docisk aerodynamiczny przy prędkości 230 km/h wynosi aż 1000 kg.

Jeśli chodzi o podwozie, niemal w całości przeszczepiono je z wersji GTE. Hamulce z kolei zostały dostarczone przez Brembo. To podobny zestaw co w wydaniu GT3, z regulowanym systemem ABS przydatnym na torze. Standardem jest też telemetria V-Box pozwalająca szczegółowo analizować dane z każdego przejazdu.

Tylne skrzydło to kluczowy element aerodynamiki.
Tylne skrzydło to kluczowy element aerodynamiki. © mat. prasowe

Ferrari nie byłoby jednak sobą, gdyby nawet w tak spartańskim, typowo torowym modelu, nie dało klientom wyboru. 488 Modificata, jak większość propozycji marki, może poszczycić się bogatymi możliwościami personalizacji. Nie liczcie więc, że pojawią się 2 egzemplarze w identycznej kolorystyce. Na razie nie wiadomo jeszcze, ile sztuk powstanie, ale produkcja ma być ściśle limitowana.

Nieliczni, którzy dostąpią zaszczytu zakupu, staną się członkami klubu Competizioni GT, dającego dostęp do wewnętrznych zawodów na torach całego świata, w których uczestniczyć będą fabryczne modele Ferrari bez homologacji drogowej.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯