Ferrari 458 Speciale oficjalnie! [aktualizacja]

Ostra wersja Ferrari 458 miała ujrzeć światło dzienne dopiero podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, jednak włoski producent już teraz zdecydował się na opublikowanie pierwszych danych swojego nowego auta. Samochód nie będzie się nazywał Scuderia, jak przewidywano, tylko Speciale. Przy okazji wizyty we Frankfurcie Włosi opublikowali również kilka klipów ze swoim najnowszym dzieckiem.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Ostra wersja Ferrari 458 miała ujrzeć światło dzienne dopiero podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, jednak włoski producent już teraz zdecydował się na opublikowanie pierwszych danych swojego nowego auta. Samochód nie będzie się nazywał Scuderia, jak przewidywano, tylko Speciale. Przy okazji wizyty we Frankfurcie Włosi opublikowali również kilka klipów ze swoim najnowszym dzieckiem.

Wśród właścicieli takich aut jak Ferrari zawsze znajdą się tacy, którzy wycisną z wozu 100% możliwości, a mimo to będą odczuwać niedosyt. Choć takich osób jest niewiele, włoski producent po raz kolejny chce udowodnić, że potrafi zadowolić nawet najbardziej wybrednych klientów.

Pikantne wersje ośmiocylindrowych supersamochodów to dla Ferrari tradycja. Tak jak model 360 był dostępny w odmianie Challenge Stradale, a 430 w wersji Scuderia, tak samo 458 doczekało się szybszego brata. Auto otrzymało nazwę Speciale, która moim zdaniem nie ma w sobie tyle emocji co poprzednie, ale podkreśla jego wyjątkowość.

Obraz

Z zewnątrz różnice między podstawową odmianą a wersją Speciale nie są trudne do zauważenia. Zmian jest bardzo dużo. Przeprojektowano w zasadzie całe nadwozie, włączając w to przedni zderzak, progi oraz pas tylny. Tradycyjnie końcówki układu wydechowego powędrowały wyżej, aby nie zakłócały pracy olbrzymiego dyfuzora. Wnętrze, standardowo dla odchudzonej odmiany, zostało pozbawione niemal wszelkich wygód. Na zdjęciach od producenta można zauważyć panel sterowania klimatyzacją, ale nie jest to wyposażenie obowiązkowe.

Między osiami 458 Speciale zamontowano ten sam 4,5-litrowy silnik co w bazowej odmianie. Został on jednak poddany kilku modyfikacjom, dzięki którym moc wzrosła z 570 KM do 605 KM osiąganych przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy się nie zmienił - nadal wynosi 540 Nm przy 6000 obr./min. Producent zadbał również o masę auta, która spadła z 1380 kg do 1290 kg (masa na sucho).

Obraz

Oczywiście osiągi nie pozostawiają wiele do życzenia. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3 s, a osiągnięcie 200 km/h zajmuje 9,1 s. 458 Speciale podczas testów na torze Fiorano uzyskał czas 1,23.5, czyli o 1,5 s lepszy od podstawowej odmiany oraz o zaledwie 0,5 s gorszy od F12berlinetta.

Aby samochód osiągał tak dobre czasy, producent popracował również nad elektroniką. 458 Speciale zostało wyposażone w system SSC (Side Slip Control), który monitoruje poślizg i koryguje go poprzez podział momentu obrotowego między dwa napędzane koła. Jak zapewnia Ferrari, jest to najlepiej skręcający samochód w historii marki, który pozwala na osiągnięcie przeciążenia bocznego sięgającego 1,33 g.

Obraz

Cena nie jest jeszcze znana, jednak zainteresowani kupnem auta powinni przygotować grubo ponad milion złotych. Choć 458 Sepciale zostało już pokazane światu, to zarówno dziennikarze, jak i fani będą mogli je oglądać dopiero podczas targów we Frankfurcie, które rozpoczną się za miesiąc.

[aktualizacja 21 sierpnia]

Ferrari 458 Speciale preview

[aktualizacja 12 września]

Ferrari oczywiście również zagościło na tegorocznych targach we Frankfurcie. W galerii znajdziecie najnowsze zdjęcia 458 Speciale, a poniżej całą galerie nowych klipów z autem w roli głównej.

Ferrari 458 Speciale - Official video / Video ufficiale

Ferrari 458 Speciale - Focus on performance

Ferrari 458 Speciale - Focus on aerodynamics

Ferrari 458 Speciale - Focus on vehicle dynamics

Ferrari 458 Speciale - Focus on powertrain

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: Ferrari

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Przewoził pocięte auta. Grozi mu surowa kara
Przewoził pocięte auta. Grozi mu surowa kara
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥