F1 żyłą złota dla Astona Martina. Safety Car generuje spore zyski

Prezes Astona Martina oraz dyrektor generalny jego zespołu Formuły 1 Lawrence Stroll uważa, że korzystanie przez F1 z modelu Vantage jako samochodu bezpieczeństwa przyniosło marce nawet 80 mln dolarów zysku.

Aston Martin Vantage Safety CarAston Martin Vantage Safety Car
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Kamil Niewiński

W sezonie 2023 Formuła 1 wykorzystuje dwa samochody bezpieczeństwa, które dzielą się swoimi obowiązkami w zależności od rundy. Obok Mercedesa AMG GT Black Series jest to również Aston Martin Vantage. Ten drugi posiada jednostkę V8 o pojemności 4 litrów, która generuje aż 510 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 3,5 s, a prędkość maksymalna to 325 km/h. 

Formuła 1 to świetna platforma reklamowa i Aston Martin wydaje się o tym bardzo mocno przekonywać. Mówił o tym w rozmowie z serwisem Business Insider prezes marki, Lawrence Stroll. Kanadyjczyk przyznał, chociaż nie są to oficjalne statystyki, że dzięki samej prezencji Vantage’a podczas wyścigów Formuły 1 Aston Martin był w stanie zarobić już nawet 80 mln dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aston Martin DBX. Super-SUV po raz pierwszy w Polsce

Zdaniem Strolla tylko dzięki temu, że Vantage w odpowiednio zmodyfikowanej na potrzeby serii wersji Safety Car wyjeżdża w niektórych momentach na tor, udało się sprzedać nawet 300-400 egzemplarzy tego auta. Pozwoliło to na wygenerowanie sporych zysków. Zaangażowanie Strolla w F1 nie jest przypadkowe - jego syn, Lance, ściga się w ekipie Astona Martina u boku Fernando Alonso.

Jest takie powiedzenie, w które nie wierzyłem, ale teraz naprawdę doświadczamy go na własnej skórze: “ścigaj się w niedzielę, sprzedawaj w poniedziałek”. [400 samochodów] Brzmi jak mała liczba, ale dla firmy naszej wielkości jest stosunkowo ważna.

Lawrence Stroll
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie