Tesla już nie jest liderem. Hity sprzedaży w Europie
Tesla Model Y, wchodząc w rok 2024, nie była w stanie utrzymać pozycji lidera rynku. Listy sprzedażowe mają nowego lidera, chociaż w czołówce model ten zdołał się już bardzo dobrze zadomowić.
22.04.2024 | aktual.: 22.04.2024 21:38
Rok 2023 na europejskim podwórku, przynajmniej w kontekście sprzedażowym, został zdominowany przez Teslę Model Y. Elektryczny crossover ze Stanów Zjednoczonych szczególnie w pierwszych miesiącach był zdecydowanie najchętniej wybieranym modelem na całym Starym Kontynencie. Ostatecznie okazał się również bestsellerem w całym 12-miesięcznym ujęciu.
Problemy marki Elona Muska oraz końcoworoczna zadyszka dawały jednak nadzieję konkurencji, która już wcześniej była w stanie podgryzać Model Y w rankingach. Najnowsze dane przygotowane przez centrum Dataforce pokazują, że początek 2024 r. należy bardziej do europejskich producentów. Na szczycie nadal plasują się jednak auta, które w czołówce mogliśmy ujrzeć już nieraz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W pierwszym kwartale najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie okazała się Dacia Sandero. Hatchback od rumuńskiego producenta rozszedł się w nakładzie aż 70 567 egz., komfortowo plasując się na samym szczycie rankingu. Względem I kwartału 2023 r. Sandero może pochwalić się wzrostem sprzedaży o dokładnie 19,5 proc.
Drugie miejsce przypadło Volkswagenowi Golfowi, który w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 r. sprzedał się w liczbie 63 431 sztuk (+49,8 proc.). Podium zamyka zaś auto, które rok wcześniej zamiotło konkurencję pod dywan — Tesla Model Y, której sprzedało się 57 922 sztuk (-17,9 proc.).
Najlepiej sprzedające się samochody w Europie - I kwartał 2024
Model | Sprzedane egz. | Zmiana względem I-III 2023 (%) | |
---|---|---|---|
1. | Dacia Sandero | 70 567 | +19,5 |
2. | Volkswagen Golf | 63 431 | +49,8 |
3. | Tesla Model Y | 57 922 | -17,9 |
4. | Peugeot 208 | 56 847 | +9,1 |
5. | Citroën C3 | 53 005 | +36,7 |
6. | Renault Clio | 50 541 | +18,6 |
7. | Toyota Yaris Cross | 50 460 | -3,4 |
8. | Škoda Octavia | 50 025 | +36,4 |
9. | Volkswagen T-Roc | 48 818 | -9,9 |
10. | Nissan Qashqai | 48 083 |
Czy można więc stwierdzić, że Dacia Sandero może spokojnie podążać ku utrzymaniu prowadzenia? Niekoniecznie. Chociaż rzeczywiście przewaga może się wydawać na ten moment komfortowa, najbliżsi rywale nie składają broni.
Widać to na przykładzie marcowych danych, w których to kolejność podium się odwróciła. Trzeba jednak przyznać, że różnice pomiędzy trzema najpopularniejszymi modelami w Europie były naprawdę niewielkie:
- Tesla Model Y: 26 122 egz.
- Volkswagen Golf: 25 423 egz.
- Dacia Sandero: 25 059 egz.