Enco Gladiator 700 GT Biturbo - setka w 4.5-sekundy

Porsche Cayenne to chyba jedyne auto, które po tuningu zawsze wygląda brutalnie. Można dołożyć do niego różowe felgi, wówczas powstanie terminator w staniku - nadal zabija. Niemiecka firma tuningowa Enco Exkluzive postanowiła dołączyć do grona "bawiących" się w upiększanie Cayenne. Bestia!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Porsche Cayenne to chyba jedyne auto, które po tuningu zawsze wygląda brutalnie. Można dołożyć do niego różowe felgi, wówczas powstanie terminator w staniku - nadal zabija. Niemiecka firma tuningowa Enco Exkluzive postanowiła dołączyć do grona "bawiących" się w upiększanie Cayenne. Bestia!

Nie każdemu podoba się kontrowersyjne Cayenne i nie każdy jest zwolennikiem tak radykalnego obwieszania aut spojlerami, ale 4.5-sekundy do setki robi wrażenie na wszystkich! Enco Gladiator to tak naprawdę Cayenne w odmianie Turbo produkujące seryjnie 500 koni mechanicznych. Jednak dzięki większej turbinie, ulepszonemu układowi wydechowemu, przeprogamowaniu jednostki sterującej i innym zabiegom mającym na celu poprawę osiągów udało się wycisnąć... 700 koni mechanicznych!

850Nm momentu obrotowego wędruje na cztery koła i rozpędza 2.5-tonowego SUVa do pierwszej setki w 4.5-sekundy. Prędkość maksymalna ogromnego Porsche wynosi teraz aż 290 kilometrów na godzinę, a to już przecież rejon super samochodów(911).

Żeby zatrzymać tego kolosa potrzebne są 12-tłoczkowe zaciski obejmujące ogromne tarcze hamulcowe o wymiarach 410mmx36mm z przodu oraz 4-tłoczkowe zaciski na tarczach 380mmx32mm z tyłu. Całość ukrywa się pod czarno-czerwonymi 23-calowymi felgami Enco Jura.

Skoro o kolorystyce felg mowa, warto wspomnieć o reszcie zmian stylistycznych. Niesamowicie agresywny przedni spojler posiada "dziurę" w miejscu grilla, która wciąga wszystkie Toyoty Yaris stojące na światłach. Auto zostało poszerzone, dostało nowe progi, lotkę dachową oraz potężny dyfuzor, który okala dwie końcówki układu wydechowego. Wewnątrz fotele kubełkowe z modelu 911 GT3, klatka bezpieczeństwa i sporo Alcantary, a to wszystko utrzymane w czarno-czerwonej kolorystyce. [block position="inside"]9609[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł