Elektryczny mikrobus Volkswagena debiutuje w Detroit

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Volkswagen oficjalnie pochwalił się swoim elektrycznym mikrobusem, będącym współczesnym wcieleniem legendarnego "ogórka". Auto zadebiutowało właśnie na salonie w Detroit.

Obraz
Aleksander Ruciński

Propozycja Volkswagena nosi nazwę I.D. Buzz i stanowi rozwinięcie konceptu Budd-e zaprezentowanego dokładnie rok temu. Pod względem technicznym obydwa projekty mają ze sobą wiele wspólnego, lecz w przeciwieństwie do Budd-e, I.D. Buzz czerpie garściami ze stylu retro, a dokładniej z legendarnego Volkswagena T1.

Praktyczny charakter i nowoczesną, lecz znajomą stylistykę połączono tu z najnowocześniejszą technologią. Mikrobus Volkswagena wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, po jednym dla każdej z osi. Ich łączna moc wynosi aż 369 KM. Odpowiednią ilość energii zapewniają natomiast baterie umieszczone w podłodze, o łącznej pojemności 111 kWh. Ich zadaniem jest nie tylko zasilanie silników, ale i obniżenie środka ciężkości.

Jak na mikrobusa, I.D. Buzz może pochwalić się świetnymi osiągami. Sprint do setki trwa około 5 sekund, a jedno pełne ładowanie pozwala na pokonanie ponad 440 km. Co więcej, w przypadku mocniejszych ładowarek istnieje możliwość szybkiego naładowania baterii do około 80% pojemności w zaledwie pół godziny.

Obraz

Z racji, że nowy koncept bazuje na platformie MEB, stworzonej z myślą o elektrycznych Volkswagenach przyszłości, istnieje możliwość budowy innych wariantów. Nieoficjalnie mówi się, że ewentualna wersja produkcyjna będzie oferowana z jednym silnikiem o mocy 268 KM i akumulatorem o pojemności 83 kWh. Oczywiście wówczas zamiast napędu na cztery koła otrzymamy wyłącznie tył.

Napęd nie jest jednak jedynym elementem stanowiącym o nowoczesności I.D. Buzz. Volkswagen wyposażył bowiem ten model w rozwiązania autonomiczne. Wystarczy wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej, aby schować kierownicę i uaktywnić funkcje autonomicznej jazdy. Wówczas mikrobus zmieni się w komfortową salonkę na kołach, która samodzielnie dowiezie nas do celu. Niemcy zamierzają wdrożyć takie rozwiązania jeszcze przed 2025 rokiem.

Obraz

I.D. Buzz to kolejny elektryczny Volkswagen, który ma szanse na wersję produkcyjną. Jeśli stylistyka, praktyczność i parametry gotowego wydania okażą się porównywalne z konceptem, klienci mogą ponownie przekonać się do mikrobusów. Na razie jednak trudno powiedzieć kiedy Volkswagen wygrzebie się z kryzysu i na poważnie rozpocznie elektryczną ekspansję.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/36] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach