Ekotuning? – Sportec 911 Turbo SP 550mc (2009)

Ekotuning? – Sportec 911 Turbo SP 550mc (2009)

Ekotuning? – Sportec 911 Turbo SP 550mc (2009)
Olgierd Lachowski
12.12.2011 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:43

Dwa lata temu szwajcarska firma Sportec wprowadziła do swojej oferty interesujący pakiet tuningowy do Porsche 911 Turbo. Silnik tego wozu zamiast benzyny miał spalać gaz ziemny, a do tego zapewniać świetne osiągi. Czy to się udało?

Dwa lata temu szwajcarska firma Sportec wprowadziła do swojej oferty interesujący pakiet tuningowy do Porsche 911 Turbo. Silnik tego wozu zamiast benzyny miał spalać gaz ziemny, a do tego zapewniać świetne osiągi. Czy to się udało?

Przeróbek dokonano na modelu wyprodukowanym w 2008 roku. Wóz miał 3,6-litrowy silnik przeciwsobny z dwiema turbosprężarkami typu VGT, który osiągał moc 480 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 620 Nm w przedziale od 1950 do 5000 obr./min.

Motor ten został dostosowany do spalania gazu ziemnego oraz podkręcony przez inżynierów ze Szwajcarii. Zmieniono m.in. turbosprężarki, układ wydechowy i dolotowy oraz oczywiście sterownik jednostki napędowej. W efekcie udało się uzyskać 550 KM mocy maksymalnej i 705 Nm momentu obrotowego osiąganych przy 4030 obr./min.

Obraz

Poza silnikiem modyfikacji dokonano tylko w kołach. W miejscu seryjnych felg pojawiły się wyprodukowane przez Sporteca. Na nowe felgi nałożono opony Michelin Pilot Sport PS2, które według tunera mają o 19% mniejszy opór toczenia od opon konkurencji, co daje oszczędność paliwa.

Akurat w tym Porsche nie ma tych elementów, ale do 550mc Sportec proponuje nowy przedni spojler, listwy progowe i 3-częściowy duży tylny spojler.

Celem Szwajcarów było obniżenie emisji tlenku węgla (IV)[sup]1)[/sup], ale na ile udało się im to zrobić, nie wiadomo, bo nie raczyli oni podać ilości produkowanego CO2.

Poinformowali za to o osiągach „czystego samochodu”. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,70 s, czyli o 0,20 s szybciej od wozu wyposażonego w manualną skrzynię biegów i rozpędza się do 331 km/h (a więc jest o 21 km/h szybsze od seryjnego 911 Turbo).

Obraz

Sportec stworzył ciekawy wóz, który łączy ze sobą wysokie osiągi i ekologię (fakt, że mało w nim ekologii, ale to i tak dobra reklama dla tunera).

[sup]1) [/sup]Teraz dwutlenek węgla nazywa się tlenkiem węgla (IV).

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,78 KM/l (seryjny – 133,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 705 Nm przy 4030 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,88 kg/KM (seryjny – 3,30 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1300 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Prędkość maksymalna: 331 km/hblock position=\inside6777/block

Źródło: Sportec

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)