Wskrzesili jaguara z lat 50. Kolekcjonerzy mają się o co bić

Fani wyścigówek z lat 50. mają powody do zadowolenia. Brytyjski zespół Ecurie Ecosse postanowił wskrzesić Jaguara C-Type, tworząc od podstaw 7 nowiutkich egzemplarzy i przy okazji usprawniając kilka elementów.

C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ecurie Ecosse to brytyjski zespół wyścigowy, który największe sukcesy odnosił w latach 50. XX wieku. Przez lata przerodził się w firmę motoryzacyjną działającą na wielu polach, czego najlepszym przykładem są właśnie opisywane reinkarnacje siedmiu C-Type'ów.

Każda ze sztuk zostanie zbudowana ręcznie w zakładach w Coventry. Nadwozie, silnik i zawieszenie - za wszystkie elementy odpowiadać mają brytyjscy rzemieślnicy. Karoserie zostaną wykonane z cienkiego aluminium ukształtowanego tak, by jak najlepiej odpowiadać liniom oryginału. Do napędu użyty zostanie natomiast 6-cylindrowy silnik z Jaguara XK generujący w tym wydaniu około 300 KM mocy.

Dlaczego postanowiono wskrzesić C-Type'a? Bo to wyjątkowe auto charakteryzujące się nie tylko piękną linią nadwozia, ale i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Mało kto wie, że w latach 50. konstrukcja była polem testowym dla tarczowych hamulców Dunlopa. To też pierwsze auto projektowane z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
  • Czy jest lepszy sposób uczczenia historii Ecurie Ecosse, niż stworzenie limitowanej partii współczesnych odpowiedników w hołdzie? Zbudowane z dbałością o detale i budowane ręcznie oraz dostrajane w Coventry - mówi Alastair McCaig, jeden z pomysłodawców i sponsorów projektu.

Ceny na razie pozostają nieznane, ale warto wspomnieć, że jeden z oryginalnych egzemplarzy w 2015 roku zmienił właściciela za oszałamiające 13 mln dolarów. Nie zdziwcie się jeśli fabrycznie nowe sztuki zostaną wycenione podobnie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź