Dwa nowe motocykle od Kawasaki

Kawasaki ujawniło właśnie zdjęcia dwóch motocykli, które będą częścią gamy modeli na rok 2010. Zatem co proponuje japoński producent, by przyciągnąć klientów? Udany zdaniem wielu dziennikarzy model Versys przeszedł poważny lifting (nowe światła i body), a sportowy Z1000 otrzymał nowy silnik.

Obraz
Damian Zarzycki

Kawasaki ujawniło właśnie zdjęcia dwóch motocykli, które będą częścią gamy modeli na rok 2010. Zatem co proponuje japoński producent, by przyciągnąć klientów? Udany zdaniem wielu dziennikarzy model Versys przeszedł poważny lifting (nowe światła i body), a sportowy Z1000 otrzymał nowy silnik.

Zacznijmy od Kawasaki Versys. Motocykl przeszedł lifting, który odświeżył jego wygląd. Zmieniono przednie światła i body (głównie przez zmianę pozycji chłodnicy) i trzeba przyznać, że jest teraz bardzo atrakcyjnie wyglądającym motocyklem. Versys stał się smuklejszy, a uwagę przyciągają światła w systemie LED, które umieszczono jedno nad drugim. Pojawia się też nowy błotnik. Silnik o pojemności 649 cm3 generuje moc 62 koni mechanicznych. Wystarczająco jak na maszynę średniego segmentu pojemności? Nie zmieniono zawieszenia i ramy. Dla wygody i komfortu jazdy poprawiono lusterka, by widoczność była lepsza, a także zmniejszono wibrację.

Natomiast dla fanów naprawdę szybkiej jazdy przygotowano nowe Kawasaki Z1000. Jednoślad otrzymał nowy silnik i teraz jednostka o pojemności 1043 cm3 generuje 136 koni mechanicznych. Aha - po raz pierwszy Z1000 zbudowany jest na aluminiowej ramie. Co to wszystko oznacza? Stosunek mocy do masy sprawia, że ten motocykl jest naprawdę szybki i nie polecamy go amatorom. Producent chwali się, że nowy model ma tylko kilka części ze starego Z1000, a pojawia się nowe siedzisko (niżej osadzone), nowy system wydechu itd. Z1000 zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas NEC Motorcycle Show w tym miesiącu.

Jak wam się podobają nowości od Kawasaki?

Źródło: Motorcyclenews

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony