Ducati Desmosedici RR vs Ferrari 430 Scuderia

Pojedynek stary jak świat. Dyskutuje się o tym w barach przy piwku, trwają dyskusje na forach internetowych, magazyn "Top Gear" wielokrotnie kręcił podobne filmy. Naturalnie chodzi o wyścig motocykla z samochodem sportowym. Dziennikarze MCN chcą sprawdzić co jeździ szybciej - Ducati Desmosedici RR, czy Ferrari 430 Scuderia. Macie swój typ?

Obraz
Damian Zarzycki

Pojedynek stary jak świat. Dyskutuje się o tym w barach przy piwku, trwają dyskusje na forach internetowych, magazyn "Top Gear" wielokrotnie kręcił podobne filmy. Naturalnie chodzi o wyścig motocykla z samochodem sportowym. Dziennikarze MCN chcą sprawdzić co jeździ szybciej - Ducati Desmosedici RR, czy Ferrari 430 Scuderia. Macie swój typ?

Pierwszy zawodnik to Ducati Desmosedici RR, o którym pisaliśmy jakiś czas temu. Silnik jest identyczny jaki team Malboro Ducati używał podczas wyścigów MotoGP w 2005 roku, kiedy to jeszcze nie wprowadzono ograniczeń pojemności do 800 cm3. Silnik typu V-Four z pojemnością 990 cm3 sprawia, że moc dostarczana jest momentalnie. Czerwona kreska zaczyna się dopiero przy obrotach rzędu 14,200, co sprawia, że Desmosedici jest prawdopodobnie najagresywniejszą maszyną na rynku!

Obraz

Drugim zawodnikiem, który rzucił wyzwanie replice MotoGP to Ferrari 430 Scuderia. Silnik V8 o pojemności 4308cc. Waga? 1350 kilogramów. Szybkość? Do 100 km/h rozpędza się w ciągu 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna? Ponad 315 km/h. Cena jest oczywiście niebotyczna, więc maszyna dla znakomitej większości z nas pozostanie samochodem marzeń. Auto jest sprzedawane także w wersji Spider (roadster) z nieco gorszymi osiągami, sportowej Scuderia oraz torowej Challenge.

Obraz

Pojedynek odbędzie się na torze Almeria w Hiszpanii, a jedgo wyniki będą znane 11 listopada. Kto zwycięży? Jak Wy obstawiacie? Swój głos możecie oddać na tej stronie internetowej.

Źródło: Motorcyclenews

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa