WAŻNE
TERAZ

Nawrocki już po rozmowie z Trumpem. "Rozmowy potwierdziły jedność"

DP Motorsport Porsche 911 Carrera (2013)

Coraz więcej osób posiadających klasyczne samochody sportowe zainteresowanych jest ich tuningiem. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi firma DP Motorsport, która ostatnio zmieniła Porsche 911 Carrerę z 1986 roku.

Obraz
Olgierd Lachowski

Coraz więcej osób posiadających klasyczne samochody sportowe zainteresowanych jest ich tuningiem. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi firma DP Motorsport, która ostatnio zmieniła Porsche 911 Carrerę z 1986 roku.

Wóz wyprodukowany w 1986 roku był jednym z aut oferowanych od 1984 roku. To wersja 911 Carrera, a więc jedna z podstawowych. W czasach, gdy nawet „zwykła” Carrera wymagała od kierowcy bardzo wysokich umiejętności, pod jej tylną maską montowano 3,2-litrowy chłodzony powietrzem silnik.

Był to oczywiście motor przeciwsobny, który był instalowany wzdłużnie. 6-cylindrowiec miał po jednym wałku rozrządu w każdej głowicy i po dwa zawory na każdy cylinder. Wystarczało to jednak do osiągnięcia mocy 231 KM przy 5900 obr./min. Moment obrotowy wynosił 284 Nm przy 4800 obr./min.

Obraz

Wszystko to było przekazywane do 5-biegowej manualnej skrzyni biegów, a następnie trafiało wyłącznie na tylne koła. Z kolei koła przekazując moc na asfalt rozpędzały ten sportowy wóz do setki w 5,70 s i pozwalały osiągnąć prędkość 246 km/h.

Tuning klasków w pełnym tego słowa znaczeniu czy youngtimerów jest skomplikowaną sprawą, bo z jednej strony pojazd ma się wyróżniać, ale nie można z niego też zrobić czegoś, co nie przypomina zupełnie pierwotnej konstrukcji.

Obraz

Najczęściej psucie auta zachodzi przy przebudowie karoserii (np. dodawaniu spojlerów), toteż wiele firm omija ten temat szerokim łukiem. Inaczej sprawa ma się z DP Motorsport, ale w tym przypadku i ten warsztat nie dokleił nic do nadwozia – być może nie życzył sobie tego właściciel. Dużo za to zmieniło się od strony mechanicznej.

Dzięki nowym wałkom rozrządu Schricka, wypolerowanym kanałom dolotowym, powiększonej do 67 mm przepustnicy i sportowemu układowi wydechowemu udało się podnieść moc. „Wydech” ma 100-celowe reaktory katalityczne oraz tytanowe rury. Moc wzrosła do 270 KM, a moment obrotowy do 307 Nm.

Obraz

5-biegowa skrzynia 915 ma dołożoną zewnętrzną chłodnicę oleju i wstawiony mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Szybszą zmianę biegów, ale z większymi oporami, gwarantuje skrócony drążek w kabinie pasażerskiej.

Z wnętrza samochodu DP Motorsport wyrzuciło część wykładzin wygłuszających, ale za to wstawiło częściową klatkę bezpieczeństwa. Miejsce standardowych foteli zajęły kubełki Lollipop z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Poza tym tuner wymienił takie drobnostki jak koło kierownicy i dywaniki.

Obraz

Kompletna rewizja nadwozia, podwozia i wnętrza oraz usunięcie zbędnych elementów lub zastąpienie ich nowymi – lżejszymi – poskutkowało znacznym spadkiem wagi. Wóz, który ważył niegdyś 1180 kg, teraz może pochwalić się masą 905 kg!

Wracając do tuningu mechanicznego trzeba wspomnieć o sportowych amortyzatorach Bilsteina czy nowych łożyskach. Elementy zawieszenia kryją się za kołami z 16-calowymi felgami Fuchs o szerokości 7,0” i 9,0” z tyłu, na które naciągnięto opony 225/50 (przód) i 245/45 (tył).

Obraz

Obudowane DP Motorsport 911 Carrera jest warte prawie 90 tysięcy euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6, 930/20
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3164 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 270 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 85,35 KM/l (seryjny – 73,01 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 307 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 284 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 297 mm
  • Koła przednie: 7,0 x 16”
  • Koła tylne: 9,0 x 16”
  • Opony przednie: 225/50 R 16
  • Opony tylne: 245/4 R 16

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 905 kg (- 275 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,35 kg/KM (seryjny – 5,11 kg/KM)
  • Długość: 4290 mm
  • Szerokość: 1652 mm
  • Rozstaw osi: 2272 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km