Dostawy Mercedesa-AMG One w końcu ruszyły. Na liście klientów nie brakuje znanych nazwisk

Hipersamochód z silnikiem z Formuły 1 zaprojektowany do użytku drogowego. AMG One to bez wątpienia było jedno z największych wyzwań dla inżynierów Mercedesa. Po latach rozwoju pierwszy produkcyjny egzemplarz w końcu trafił do klienta.

Pierwszy Mercedes-AMG OnePierwszy Mercedes-AMG One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Aleksander Ruciński

Trochę to trwało. Koncepcyjny Project One ujrzał światło dzienne na targach we Franfurcie ponad pięć lat temu. Wówczas chyba nikt jeszcze nie przypuszczał, że jego rozwój będzie drogą przez mękę.

Wszystko z powodu napędu żywcem zapożyczonego z Formuły 1. Sprawienie, by hybrydowy zestaw oparty na 1,6-litrowym V6 spełniał normy emisji spalin Euro 6 nie było łatwe. Podobnie jak dostosowanie specyfiki pracy jednostki do warunków drogowych. Przykład? Choćby obroty na biegu jałowym, które w bolidach wynoszą około 5000 obr./min., a w autach cywilnych 1000 obr./min. lub mniej.

W końcu jednak się udało. Tak powstał piekielnie szybki samochód, który z marszu pobił rekordy Nürburgringu, Hockenheimringu i Red Bull Ringu w kategorii pojazdów dopuszczonych do publicznego ruchu.

AMG właśnie pochwaliło się wydaniem pierwszego egzemplarza klientowi. Auto ubrane w skromną czerń i niemieckie tablice z napisem "ON1" pozostanie w ojczyźnie. Pozostałe 274 sztuki zostaną natomiast rozlokowane po całym świecie. Lista chętnych jest długa i zawiera znane nazwiska.

Dwa auta trafią podobno do fabrycznego kierowcy Mercedes AMG Petronas F1, Lewisa Hamiltona - jeden dla samego mistrza, a drugi dla jego ojca, Anthony'ego. Na liście mieli też znaleźć się inni kierowcy F1, jak Nico Rosberg czy David Coulthard, a także celebryci - np. aktor Mark Wahlberg. Jak udało się nam dowiedzieć, wśród klientów jest też czterech Polaków. Zważywszy na cenę wynoszącą 2,275 mln euro, taka liczba robi wrażenie.

  • Mercedes-AMG One
  • Mercedes-AMG One
  • Pierwszy Mercedes-AMG One
[1/3] Mercedes-AMG One Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀