Dongfeng M-Hero w Polsce. Zjada na śniadanie Teslę Cybertruck

Amerykańska Tesla Cybertruck zrobiła wokół siebie ogromne zamieszanie, a pierwsze lawety z tymi pojazdami widziano już na naszych drogach. Tymczasem jej chiński konkurent Dongfeng M-Hero jeździ już u nas o własnych siłach. Widziano go m.in. w Warszawie. Co to jest za samochód?

Dongfeng M-Hero Dongfeng M-Hero
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Autoren-Union Mobilität/Dongfeng
Marcin Łobodziński
SKOMENTUJ

Dongfeng M-Hero 917 to elektryczne auto terenowe wyglądające jak wóz bojowy. Można go kupić w niektórych krajach Europy, m.in. w Norwegii czy Hiszpanii. Jednak w przeciwieństwie do Tesli Cybertruck, jego wygląd nie jest tylko na pokaz.

Nadwozie mierzące pięć metrów długości i ważące ponad trzy tony jest napędzane czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1088 KM, ich maksymalny moment obrotowy to 1400 Nm, a energia trafia do nich z akumulatora o pojemności 142 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Jednak nie te parametry, a jego możliwości terenowe to jest to, czym góruje nad Teslą Cybertruck. Amerykańskie auto poza napędem na cztery koła i ogumieniem terenowym nie ma niczego więcej do zaoferowania w trudnym terenie. Zresztą na niejednym filmie w internecie widać, że nie radzi sobie z pokonaniem wielu miejsc, w których klasyczne terenówki radzą sobie lepiej.

Dongfeng ma doskonale ukształtowane kąty, przygotowane do kontaktu z podłożem zderzaki, niezależne zawieszenie, które zwiększa prześwit i sprawnie działający napęd na cztery koła (w przeciwieństwie do tego w Tesli). Podobnie jak amerykańskie auto, również ma cztery koła skrętne. Do tego może pokonywać 90-centymetrowe brody.

Dongfeng M-Hero
Dongfeng M-Hero © Materiały prasowe | Autoren-Union Mobilität/Dongfeng

Największą przewagę Dongfeng zyskuje jednak w wyglądzie. Tesla Cybertruck to pojazd, który wielu osobom się podoba, ale wygląda jak dzieło artystów sztuki nowoczesnej. M-Hero to pojazd, który prezentuje się, jakby w środku siedzieli żołnierze sił specjalnych. O ile samochód z USA może co najwyżej zaciekawić, o tyle Dongfeng zdecydowanie odstrasza. I z pewnością m.in. o to chodziło.

Nieoficjalnie dowiedziałem się, że auto zostało kupione w Polsce u jednego z warszawskich dealerów, ale nie jest to potwierdzona informacja. Możliwe, że będzie sprzedawane u nas w niedużym nakładzie.

Dongfeng Mengshi Warrior EQ2056M3
Dongfeng Mengshi Warrior EQ2056M3 © Materiały prasowe | Dongfeng

Ciekawostką może być to, że M-Hero to marka należąca do chińskiego giganta Dongfeng, która nie od dziś zajmuje się produkcją pojazdów terenowych, w tym militarnych. Do rodziny pojazdów Dongfeng Mengshi należy m.in. chińska kopia HUMVEE (zdjęcie wyżej) czy lekki opancerzony pojazd Dongfeng CSK131. M-Hero ma być jedynym w swoim rodzaju samochodem elektrycznym nawiązującym wyglądem do pojazdów bojowych, ale całkowicie drogowym, nawet luksusowym.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie