Dirk Hilgenberg przechodzi z BMW do Volkswagena. Ma rozwiązać problemy z oprogramowaniem

W ostatnich kilkunastu miesiącach Volkswagen borykał się z licznymi opóźnieniami spowodowanymi problemami z oprogramowaniem w nowych modelach. Władze koncernu postanowiły więc zatrudnić nowego specjalistę w tej dziedzinie. Jest nim Dirk Hilgenberg, który dotychczas pracował dla BMW.

Hilgenberg większość swojego zawodowego życia spędził w BMW.Hilgenberg większość swojego zawodowego życia spędził w BMW.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Oprogramowanie jest obecnie jednym z kluczowych elementów odpowiadających za właściwe działanie współczesnych samochodów. Boleśnie przekonał się o tym Volkswagen, którego pierwszy, elektryczny model ID.3 trafi na rynek później, niż planowano właśnie z powodu problemów z oprogramowaniem.

Pod koniec ubiegłego roku podobne kłopoty trapiły też nowego Golfa, co pozwala sądzić, że niemiecki koncern nie do końca radzi sobie z informatycznymi zawiłościami. Ostatecznie doprowadziło to do zmian kadrowych i decyzji o zatrudnieniu Dirka Hilgenberga, który już niebawem zasiądzie za sterami działu rozwoju oprogramowania Car.Software.

Car.Software zatrudnia ponad 5 tys. pracowników i dotychczas był prowadzony przez Christiana Senegera. Hilgenberg, który wcześniej pracował w BMW, ma go bezpośrednio zastąpić. Co ciekawe, za pozyskanie nowego dyrektora odpowiada głównie nowy szef Audi, Markus Duesmann, który również przeszedł do koncernu VAG prosto z Monachium.

Przed Hilgenbergiem stoi niełatwe zadanie uporządkowania kwestii oprogramowania w nowych Volkswagenach i dalszego rozwoju cyfrowych technologii z naciskiem na modele z napędem elektrycznym, a tych, jak wiadomo, będzie coraz więcej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa