Daimler tnie koszty i sprzedaje salony Mercedesa
Daimler prowadzi rozmowy na temat sprzedaży części salonów marki Mercedes-Benz w Niemczech, podaje Reuters. Większe poleganie na franszyzie pozwoli koncernowi zaoszczędzić m.in. na pensjach pracowniczych.
24.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:26
Daimler prowadzi rozmowy na temat sprzedaży części salonów marki Mercedes-Benz w Niemczech, podaje Reuters. Większe poleganie na franszyzie pozwoli koncernowi zaoszczędzić m.in. na pensjach pracowniczych.
Do Daimlera należy mniej więcej połowa salonów sprzedaży Mercedesa w Niemczech. Dla porównania, dealerstwa będące własnością BMW stanowią ok. 25 % wszystkich niemieckich salonów tej marki. W przypadku Audi odsetek ten wynosi zaledwie 10 %.
Dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche chce do końca 2014 r. obciąć wydatki koncernu o 2 mld euro. Pozbycie się chociaż części punktów dealerskich może w tym pomóc. Póki co, firma planuje sprzedać 4 salony: po 2 w północnych i zachodnich Niemczech. Mają one trafić w ręce dużych grup dealerskich.
Należący do Daimlera Mercedes słynie z bardzo dobrego traktowania pracowników i sowitych wynagrodzeń. Gdyby bardziej polegał na franszyzie, mógłby zaoszczędzić na pensjach, urlopowych wypłatach, dodatkach świątecznych i wielu innych bonusach finansowych.
Źródło: Carscoops