Dacia Duster Overlimit – terenowy SUV z polskiego podwórka
Dacia Duster to bardzo popularny, tani SUV, który niejednokrotnie wykazał się w testach niezwykłą jak na tę klasę dzielnością w terenie. Nic dziwnego, że tę cechę wykorzystują tunerzy, którzy starają się wycisnąć z Dustera jeszcze więcej. Jednym z nich jest polski Overlimit z Poznania.
15.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:23
Poznański Overlimit przygotował trzy pakiety tuningowe dla Dacii Duster, które sprawią, że ten nieduży SUV dojedzie tam, gdzie najlepsze seryjne terenówki. Najtańszą opcją jest pakiet FUN obejmujący zestaw modyfikacji zawieszenia, podnoszący je o 50 mm wraz z elementami przywracającymi fabryczną geometrię, co zostaje potwierdzone stosownym badaniem, a także opony terenowe o większej średnicy oraz homologację dopuszczającą auto do ruchu. Na zdjęciach auto prezentowane jest z ogumieniem BF Goodrich KM2 o rozmiarze 225/75 R16. Nie każdy potrzebuje tak agresywny bieżnik, więc można wybrać inny, dowolny model. Tuner proponuje rozmiar zamienny 205/80 R16. Cena pakietu FUN to 4999 zł brutto. Pakiet ten jest kierowany do osób potrzebujących lepszej trakcji w bardzo nierównym terenie i większego prześwitu, a także tych, które chciałyby zmienić wygląd samochodu.
Zobacz także
Drugą, wyższa opcją jest pakiet ADVENTURE obejmujący to, co w pakiecie FUN oraz płytę stalową pod silnik, modyfikacje zderzaka z osłoną jego dolnej części i płytą pod montaż wyciągarki. W zderzak wkomponowano ładnie 2-tonową wyciągarkę firmy Comeup przydającą się w krytycznych sytuacjach. Cena takiego zestawu to 7 999 zł.
Topową modyfikacją jest pakiet OVERLIMIT kosztujący 12 999 zł. Zawiera to co w ADVENTURE oraz zestaw wzmocnionych amortyzatorów o charakterystyce pozwalającej w pełni wykorzystać zawieszenie na bezdrożach, wyprowadzenie dolotu powietrza do silnika (tzw. snorkel), wyprowadzenie odpowietrzenia mostów i skrzyni biegów oraz blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Modyfikacje w ramach zestawu OVERLIMIT zwiększają dopuszczalną głębokość brodzenia do 600 mm oraz poprawiają kąt natarcia, który wynosi 40 stopni (fabrycznie 30 stopni), zejścia wynoszący 45 stopni (fabrycznie 36 stopni) oraz rampowy zmieniony na 28 stopni (fabrycznie 23 stopnie). Prześwit zwiększa się z 210 mm do 280 mm.
Przedstawione modyfikacje przeprowadzone przez Overlimit są dopuszczone do ruchu i spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Tuner wychodzi z założenia, że można przygotować samochód do offroadu bez wystających poza obrys karoserii elementów. Z tego powodu wybrano niewielką, ale schowaną całkowicie w zderzaku wyciągarkę, która nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo pieszych. Firma pomaga również wliczyć w koszt leasingu wszystkie modyfikacje auta.